"יותר קל לחייך"

שנה לתאונה הקטלנית: האלמנה בפוסט מצמרר

לפני שנה בדיוק בעלה, איש החסד, התנגש בקיר מערה בתאונת דרכים קטלנית ונהרג. כעת, בפוסט מצמרר, רויטל הר כסף משחזרת את השנה החולפת, ויש לה כמה תובנות (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: אינסטגרם רויטל הר כסף)

רויטל הר כסף, רעייתו של איש החסד חיים הר כסף ז"ל, שנהרג בתאונה הקטלנית בכביש 6 במהלך חול המועד פסח בשנה שעברה - גוללה הערב (ראשון), במילים אישיות שפרסמה בעמוד האינסטגרם שלה, את השנה הקשה החולפת.

"היום בלילה י״ז ניסן, יום השנה של חיים ז״ל", כתבה האלמנה. "בדיוק שנה עברה מאז שהעולם עצר מלכת! לא רק עבורנו… כל מי שפגשתי בשנה האחרונה, כל יום ויום, מאז ועד היום אומר לי ״אני זוכר/ת בדיוק איפה הייתי כששמעתי על התאונה, בדיוק מה עשיתי, בדיוק איך הגבתי. זוכר/ת את ההלם, את הכאב. החג כבר לא המשיך להיות שמח, כבר כלום לא היה אותו דבר״ הזדהות וחיבור מקיר לקיר. חיבוק של אין סוף אנשים.

"האמת? שגם אני זוכרת. זוכרת בדיוק איפה הייתי, מה ראיתי.. איך הגבתי.. זוכרת כל שניה ושניה. עיבדתי את זה כבר מליון פעם, דיברתי, סיפרתי, חשבתי, נזכרתי. בכיתי, נפלתי וקמתי. מתישהו גם חייכתי. ואז קלטתי שזה הרבה יותר קל. הרבה יותר קל לחייך ולקום מאשר ליפול ולנבול… תזכרו את זה!!!".

היא הוסיפה: "ועכשיו חג פסח הגיע שוב, ושואלים אותי כל הזמן: ״איך את?״ ״איך את עם זה?״ אני? האמת לא צריכה את יום השנה כדי לזכור את חיים, הוא קיים כל הזמן. הוא נוכח ועוזר ומקדם לנו את העניינים מלמעלה. תחושה שיש לנו שם נציג שמקורב לצלחת… הוא קיים בכל מקום.

"איך אמר הרב שטרן כשעלינו לקבר לפני חודש? ״גזירה על המת שישתכח מן הלב, אבל חיים היה אחד כזה שלא שוכחים״ מודה לה׳ שהיה לי כזה בעל, ולילדים שלי כזה אבא, חכם, פייטר, מוכשר וחד פעמי!!! ו… לא, עדין לא מעיזה לעבור שם במנהרה"…

כזכור, ביום שני של חול המועד פסח בשנה שעברה, בני משפחת הר כסף נסעו לטיול בצפון, בשני רכבים, כאשר זה שבו נסע חיים ז"ל עם שלושה מילדיו, איבד שליטה והתנגש בקיר. אשתו רויטל ושני ילדים, שנסעו ברכב נפרד, היו עדים לתאונה הקשה.

החקירה העלתה, כי אב המשפחה, חיים הר כסף, איבד שליטה על רכבו, מסיבה לא ברורה, וכך הוא סטה שמאלה מהנתיב, עלה על המדרכה, פגע בקיר המנהרה הסמוכה למחלף עין תות ועף לצד השני תוך שהוא פוגע בקיר - ונבלם.

הבן יצחק, מיהר להגיש עזרה ראשונה לאביו, והחל לבצע בו פעולות החייאה, אך כעבור זמן קצר נקבע מותו בבית החולים. הבת הנערה נעמה הר כסף, הייתה מאושפזת כשהיא מונשמת מורדמת במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים ולאחר כמה חודשים מצבה הרפואי השתפר, היא עברה שיקום ארוך ושוחררה לביתה כשהיא בריאה ושלמה. שאר בני המשפחה ניצלו בנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר