חול המועד פסח

מתיחות שיא בירושלים; חילופי אש ליד ג'נין במעצר מבוקש

המשטרה בכוננות שיא בירושלים כדי לאפשר את קיום מעמד 'ברכת כהנים' הראשון בכותל; במקביל, כוחות צה"ל שבו לפעול באזור ג'נין, ובמהלך מעצר מבוקש בכפר יאמון התפתחו חילופי אש (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
כוחות המשטרה בירושלים, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כוננות שיא בירושלים הבוקר (שני) בצל מעמד 'ברכת כהנים' הראשון שיערך ברחבת הכותל המערבי, זאת לאחר המהומות שהתרחשו אתמול ויידוי האבנים לעבר האוטובוסים שעשו את דרכם לכותל, בהם נפצעו שבעה בני אדם.

הבוקר, כוחות משטרה גדולים מאבטחים את ציר הנסיעה של האוטובוסים שבו נזרקו אתמול האבנים והמשטרה ערוכה בכוחות גדולים בעיר העתיקה ובדרכים המובילות אליה, כדי לאפשר לקיים את מעמד ברכת הכהנים בכותל.

גם הבוקר המתינו כמה עשרות יהודים לעלות להר הבית, למרות הפסיקה ההלכתית האוסרת זאת. כוחות משטרה נכנסו להר לאבטח את כניסתם ולפי שעה זה עובר בשקט.

במקביל, הבוקר, חזר צה"ל לפעול באזור ג'נין במסגרת הניסיון למגר את גל הטרור החדש. כוחות צה"ל נכנסו לכפר יאמון שליד ג'נין, ובמקום החלו חילופי אש.

לפי דיווחי הערבים, שני פלסטינים נפצעו באורח קשה במהלך חילופי האש.

במהלך ההתפרעויות אמש בירושלים, יידו עשרות מחבלים אבנים על אוטובוסים שעשו את דרכם אל הכותל המערבי. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, עדכן מאוחר יותר כי המשטרה עצרה נהג רכב, תושב ואדי ג'וז במזרח העיר, בחשד שבלם את רכב לפני האוטובוסים והזמין את המתפרעים למקום כדי שיידו אבנים על האוטובוסים. לטענתו, השוטרים הגיעו למקום בתוך עשר דקות. הבוקר, כאמור, המשטרה פרסה כוחות לאורך הציר.

בנוסף, ארבעה מתפללים יהודים שהיו עטופים בטליתות ועשו את דרכם לתפילת שחרית בכותל, הותקפו ברחוב הגיא בעיר העתיקה בידי עשרות ערבים, בבעיטות ובאגרופים - ואך בנס ניצלו מלינץ'. המשטרה עצרה שני חשודים בתקיפה.

לצד העימותים בין עשרות מתפרעים למשטרה בהר הבית בשל ביקורי יהודים במקום, השתלטו כמה מהמתפרעים על הרמקולים של המואזין במסגד וקראו: "הם השתלטו על המסגד, אל-אקצא בסכנה". בתוך דקות המשטרה השתלטה על המקום והרחיקה את המתפרעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר