אלפי שנים אחרי • צפו

אוהד הנווד במסע מרתק לפירמידות במצרים

3,334 שנים עברו מיציאת מצרים. אחרי ביקורים בעשרות מדינות, אוהד הנווד הגיע לפירמידות, שמשום מה הפכו לסמל השעבוד, למרות שככל הנראה נבנו לפני השעבוד (תיירות)

אוהד הנווד | כיכר השבת |
(צילומים: רום כרמי)

אלפי שנים חלפו מאז יציאת מצרים. במסע מרתק יצא אוהד הנווד שביקר כבר בעשרות מדינות - ניתן לראות את הפירמידות ולשמוע עליהן יותר.

ראשית נציין כי כל טענה לפיה עם ישראל בנה את הפירמידות כנראה מדובר בטענה שבסיסה בשמועה שקרית, שכן על פי כל מחקר, הפירמידות נבנו עוד קודם לשיעבוד של בני ישראל במצרים.

כמובן שהדבר לא מונע מאיתנו לדבר עם אוהד הנווד על הפירמידות ומה שהן מכילות בתוכן. הרי אין תירוץ טוב יותר לדבר על הפירמידות חוץ מחג הפסח.

ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין בביקור בפירמידות לאחר הסכם השלום עם מצרים (צילום: משה מילנר לע"מ)

בתור הקדמה, אוהד מציין כי הפירמידות נמצאות בלב קהיר, שהיא מטרופולין של 30 מיליון תושבים - מהערים הצפופות והעניות בעולם.

"אגב, אם אתם רוצים להגיע לקהיר בעצמכם, ואין לכם אזרחות זרה, עליכם להוציא ויזה, תהליך קצת ארוך, אבל יהיו שיגידו שווה."

"בכדי להגיע אל הפירמידות, ניתן להגיע באוטובוס שנסיעה של 12 שעות, בטיסה לשארם שנפתחה לאחרונה - או בטיסה דרך טורקיה או ירדן."

אז נחזור לנושא שלשמו התכנסנו. אוהד מספר כי בתוך הפירמידות ישנם קברים של פרעונים, כשבאותה תקופה הייתה אמונה כי הנשמה נשארת בגוף אחרי המוות, ולכן יש צורך בחניטה ובקברים מפוארים.

ואכן הקברים עצמם מפוארים מאוד, בהם יש הכל במושגים של ימי בניית הפירמידות - ועדיין הגופות של הפרעונים שמתו באותה התקופה בפנים.

הפירמידות, 3 במספר, מתמרות לגובה של עד 150 מטרים, והן מאוד מרשימות. שיטת הבנייה ביחס למה שהיה באותם ימים נחשבת לגאונית, שכן הנדסה לפני אלפי שנים לא הייתה - ובכל זאת עד היום הפירמידות מחזיקות מעמד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר