הספד אישי

מרדכי בן דוד נפרד מבעל המרפסת שאירח את ה'קומזיץ'

את ה'קומזיץ' שנערך בגג ביתו בירושלים, אין כנראה חובב מוזיקה חסידית שלא מכיר. יממה אחרי שהלך לעולמו, גדול הזמר מרדכי בן דוד נפרד מידידו הרב דוד מנשה ע"ה (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
בן דוד במרפסת ביתו של הרב מנשה (בקטן. ז"ל) (צילום: צילום: משה גלבר, מאיר הלטובסקי)

בעיר העתיקה בירושלים הלך לעולמו אמש (שני) הרב דוד מנשה זצ"ל מרבני הקהילה הצרפתית. ידידו הקרוב גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד נפרד ממנו הבוקר בהספד אישי דומע.

"ביגון רב ובלב כבד הגיעני הבוקר הבשורה המרה, על פטירת ידידי אהובי איש האשכולות אציל המידות שזכה לקרב אלפים לאבינו שבשמים, ‏בהרצאותיו הנפלאות בצרפת ובכל רחבי תבל - הרה״צ המקובל הרב דוד מנשה זצ"ל", פתח בן דוד.

"זכיתי להכיר אותו שנים רבות, ביתו היה פתוח לרווחה לכל מאן דבעי וגם עבורי פתח את ביתו עם גגו להקלטת הקומזיץ המפורסם ברובע היהודי בעיר הקודש ירושלים".

ורדיגר הוסיף: "קשה לתאר את חמימות לבבו. נהג שנים רבות להתפלל בכותל המערבי כוותיקין בימות החול ובשבתות. כשסיים את תפילתו היה תמיד מחפש אותי בין המתפללים במניינים אחרים וממתין לי בכדי ללוות אותי לביתו לקידוש על הגג המשקיף על הר הבית השמם, ודברי תורה זרמו ממנו כמעיין המתגבר. לעתים כשלא יכל להמתין לי מסיבה כלשהי, היה שולח את אחד מבניו החביבים, שהמתינו בסבלנות עד שסיימנו את התפילה בכדי להוביל אותי דרך סמטאות הרובע הסבוכות עד שהגענו בשלום".

"גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם. בטוחני שתמליץ טוב למשפחה הנפלאה ולכל הידידים הקרובים והרחוקים, שיתן להם ד׳ כח וחיזוק באמונה לכל מיני ישועות והשפעות טובות".

את הספדו חתם גדול הזמר: "ובלע המות לנצח ומחה ד׳ דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ: המלבי״ם מפרש את הפסוק כך; מי יבלע את האמונות הכוזבות האלה, 'המוות' - שימותו אנשי גוג הצובאים אז על הר ציון, הוא 'יבלע' את האמונה הכוזבת 'לנצח', שע"י שיראו מפלת גוג והמגפה אשר יגוף ה' אז את צוררי ירושלים, מיד ישובו לאמונת ה' ויכירו דת האמת, 'ומחה' - שלא יבכו אז על הנופלים במלחמת גוג ומגוג ועל הניגפים מה' כי יכירו שהיה זה לטובתם למען יכירו דת האמת, 'וחרפת עמו יסיר' - מה שעכשיו כל הארץ מחרפים את עם ה' לאמר מדוע אתם מקווים לישועה? הלא אבדה תקוותכם ואין ישועתה לכם באלהים סלה. אז יסיר את החרפה הזאת, במהרה בימינו בביאת הגואל אמן".

"'צר לי עליך אחי יהונתן נעמת לי מאוד' - מעומקא דלבא הכואב, ידידך מרדכי בן דוד"

המפיק שרון דניאל שהפיק יחד עם יידל ורדיגר את אלבום 'הקומזיץ' שהיווה השראה לפרויקטים רבים שבאו אחריו כתב אף הוא: "הרב מנשה פתח את ביתו וליבו בעבורנו, בלעדיו לא היינו מצליחים לעשות את האלבום DVD הראשון בתולדות המוזיקה היהודית, במיקום כה משמעותי ומרגש. הקומזיץ היה יוזמה ענקית של מרדכי בן דוד שעד היום חקוקה בלב של כולנו, הלוקיישן של הרב מנשה היה הכי קרוב למקום הכי קדוש לעם היהודי. האישיות המדהימה שלו הקרינה אור גדול לרבים, וזכה לקרב רבים לאביהם שבשמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר