אלימות ברברית

מופע של גלגולים: כך נמרחת חקירה על הכאת חרדים

שלושה מפגינים שהוכו באלימות באתר בנייה התלוננו נגד שוטרים שלדבריהם לא עשו מאום. מכאן התגלגל התיק בין הגופים השונים, וחקירה - עדיין לא נפתחה • כל הפרטים (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חרדים מוכים באתר בנייה (צילום: באדיבות המצלם)

לפני כחודשיים הגידו שלושה מפגינים חרדים תלונה בגין אלימות שהופנתה לעברם באותה תקופה, לטענתם, בשכונת גילה בירושלים. התלונה הוגשה במקביל לראש אח"מ ירושלים, לראש מחלקת משמעת במטה הארצי ולקצינת תלונות הציבור במשטרת ישראל, באמצעות עורכי דינם שמואל הורביץ ונדב גדליהו.

שלושת המתלוננים הינם "מפגינים סדרתיים" של ה'עדה החרדית', שהפגינו נגד חילול קברים לטענתם במקום. לדבריהם בזמן שהפגינו במקום מאבטחים ועובדים באתר בנייה במקום ביצעו כנגדם עבירות פליליות. חלק מהמתלוננים אף נפצעו מתקיפת המאבטחים. לטענתם, שוטרים שהיו במקום לא עשו דבר או ששלחו אותם להתלונן בתחנת משטרה.

בהתאם לתלונה, שלושת החרדים המתלוננים הגיעו לתחנת מוריה בירושלים כדי להגיש תלונה, אך לטענתם כאשר הגיעו לתחנת המשטרה - נשלחו לביתם.

מספר ימים לאחר מכן, למרות שהתלונה בכלל לא נשלחה למח"ש, זומנו המתלוננים על ידי מח"ש להעיד בתיק, תוך תיאום מועד הגעה באמצעות עורך דינם. אך כשהגיעו למקום נציג מח"ש אמר להם שאין כרגע חוקרים זמינים וביקש מהם לחזור למחרת.

עו"ד נדב גדליהו ועו"ד שמואל הורביץ (באדיבות המצלם)

למחרת הגיעו השלושה למח"ש בפעם השנייה. בסיום העדות של המתלונן הראשון נאמר להם שזה תיק לטיפול משטרתי ולא למח"ש, ובהתאם התיק יוחזר לטיפול המשטרה.

אלא שבזה לא תמה הסאגה. מח"ש החזירו שוב את התיק בחזרה למשטרה, וכעבור מספר ימים המשטרה עדכנה את המתלוננים שהתלונה הועברה לקצין פניות של משטרת מחוז ירושלים. לפני כחודש וחצי עדכנה המשטרה כי התיק עבר שוב למח"ש, תוך ציון ש"תלונתם מעלה חשד לכאורה לביצוע עבירה פלילית בידי שוטר ועל כן אנחנו נעביר אותה לטיפול המחלקה לחקירות שוטרים".

ל'כיכר השבת' נודע כי עד היום לא קיבלו המתלוננים אישור על פתיחת או סגירת חקירה ממח"ש או ממשטרת ישראל.

בא כוח המתלוננים, עו"ד שמואל הורביץ, מסר: "כואב לי הזלזול כלפיהם המתלוננים והחוסר אונים שלהן מול המערכת. מצער שהמשטרה חושבת שבגלל ספיח של אירוע הם יכולים לגלגל את זה למח"ש ולא מכבודם להגיב לכתבה, וכי מח"ש ממשיכים להתנהל ללא נהלים וללא הודעות מסודרות ומאפשרים את ההתנהלות הרשלנית של המשטרה. בסוף אין שום גורם שמפקח על הגופים האלו. מכל מקום, אנחנו לא נרפה מן העניין ונגיע עד לבג"ץ אם צריך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר