המתיחות הביטחונית

סגר כללי על יו"ש מכניסת החג עד מוצ"ש

צה"ל יטיל סגר כללי על יהודה ושומרון מסמוך לכניסת שביעי של פסח ועד צאת השבת. שר הביטחון גנץ בעקבות המהומות: "ישראל שומרת על הסטטוס קוו בהר הבית" (חדשות, בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

צה"ל יטיל ממחר (חמישי) ב-17:00 ועד צאת השבת סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וסגירת כלל המעברים ברצועת עזה, זאת לאחר הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית הדרג המדיני.

במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור צה"ל.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הודיע כי נהלי יציאת פלסטינים ותושבי יהודה ושומרון לתפילות בהר הבית יוסיפו להתקיים כסדרם, בהתאם לצעדים שאושרו בתחילת חודש הרמדאן על ידי שר הביטחון, בני גנץ.

בתוך כך, בניסיון להרגיע את המהומות ולמנוע הסלמה ביטחונית ממשית, שר הביטחון גנץ פרסם הודעה בעברית, ערבית ואנגלית, בה אמר: "ישראל שמרה וממשיכה לשמור על חופש הפולחן, על הסטטוס-קוו בהר הבית, והחשוב ביותר - על ביטחון אזרחיה וכלל התושבים במרחב. הטרוריסטים שמיידים אבנים ומציתים אש בהר הבית, הם שפוגעים ברוב שמבקשים לחגוג את הרמדאן ולקיים את מצוות החג".

גנץ הוסיף כי "למרות המתיחות הביטחונית, החלטנו להימנע מסגר בחול המועד ואנחנו מאפשרים את חופש הפולחן וביקורי משפחות. אני קורא להנהגה הפלסטינית ולכלל מנהיגי האזור לפעול באופן אחראי, בכדי שנוכל לשמור על יציבות ביטחונית, ולהרחיב את מרכיבי המדיניות האזרחית שברצוננו לממש לקראת עיד אל-פיטר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר