חמאס מאיים

התחדשו העימותים בהר הבית; שבעה נעצרו

העימותים בהר הבית התחדשו • שבעה מתפרעים נעצרו • מתפללים יידו מתוך המסגד זיקוקין ואבנים • חמאס מאיים: "מה שהמתנחלים עושים במסגד בכל המישורים לעימות" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

עם סיום תפילת הפג'אר עשרות פורעים רעולי פנים התפרעו והפרו את הסדר בהר הבית. בהמשך, הם נכנסו למסגד סגרו את הדלתות שלו והמשיכו להפר את הסדר להתפרע ליידות אבנים וזיקוקין ולחלל את המסגד, בו הם מתבצרים בו בשעה זו.

לאחר יציאתם משטח הר הבית עצרה המשטרה שבעה חשודים תושבי מזרח ירושלים, בחשד למעורבותם בידויי בקבוקי התבערה אמש מתוך המסגד. במהלך היום המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

בארגון הטרור חמאס מאיימים בהסלמה כללית. מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, אמר הבוקר: "אני אומר לישראל שאם היא חושבת שהפריצה לאל-אקצא תשנה את זהותו האיסלאמית היא הוזה".

לדבריו: "מה שהמתנחלים עושים במסגד ידחוף בכל המישורים לסכסוך, לעימות. כמו שגרמנו לתבוסה בנוגע למה שמכונה 'צעדת הדגלים', כך נביס את מדיניות הפריצות. אנחנו עדיין בתחילת המערכה".

מהמשטרה נמסר: "אחרי ידויי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקין, כך נראה עוד חילול של המסגד ע״י קומץ אלים שמונע ממוסלמים להיכנס לתוכו וגורם נזקים למקום, כוחות משטרה פועלים במקום בשעה זו בכדי לאבטח את הביקורים ולשמור על הסדר".

עוד הדגישו במשטרה: "ברשתות הערביות מופצים כל העת פרסומים כוזבים, מסיתים ומטעים לגבי ההתרחשויות בהר הבית בניסיון להסלים את המצב ולהטעות את הציבור. יודגש כי פרסומים רבים הינם חסרי אחיזה במציאות ביחס להתרחשויות במקום. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן ולפעול בנחישות נגד מפרי סדר ופורעי חוק אלימים באשר הם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר