בדרך להפלת הממשלה

משה גפני רוצה ממשלה חדשה; אריה דרעי דוחף לבחירות

ממשלת בנט-לפיד נקלעה למשבר שכנראה לא תצליח להתגבר עליו • בעוד יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני דוחף להקמת ממשלה בכנסת הנוכחית יו"ר ש"ס אריה דרעי רוצה בחירות מהירות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ומשה גפני (צילום: יונן זינדל, פלאש 9)

מאז פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, באופוזיציה ממתינים לדעת מי יהיה הח"כ הבא שיפרוש ויוביל סופית לנפילתה של הממשלה בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט.

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, מעריך שכבר בשבוע הקרוב חבר כנסת נוסף מהקואליציה יפרוש ובכך הממשלה תסיים את דרכה בתוך פחות משנה מאז הקמתה.

בסיעות החרדיות נערכים ליום שאחרי הפלת הממשלה. יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, פועל לנסות ולהקים ממשלה עוד בכנסת הנוכחית, גם אם לא בראשותו של בנימין נתניהו.

בריאיון חג ל'כיכר השבת' התבטא ח"כ גפני: "אסור לנו לשלב ידיים ולהגיד 'נפיל את הממשלה ונלך לבחירות', זה לא פתרון. לא לעשות את מה שעשינו בפעם הקודמת. אנחנו נצטרך לשבת וביחד לעשות את החשבון על מנת שלא תחזור הממשלה הרעה הזאת, אם זה יהיה בראושת נתניהו - זה מצוין. אני יודע לשבת מול ראשי האופוזיציה ולעשות את החשבון, לא כאן. להפיל את הממשלה וללכת לבחירות - זה לא מספיק, צריכים לעשות חשבון נפש בחדר סגור, לא בתקשורת, צריכים לעשות הכל כדי שתקום ממשלה".

מנגד, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, דוחף בימים האחרונים להקדמת הבחירות. בשיחות שקיים בימים האחרונים התבטא דרעי: "האם אני רוצה ממשלת ימין בכנסת הנוכחית? התשובה היא כן, אבל ממשלת ימין בראשות נתניהו, בלי פשרות". דרעי אומר את הדברים בידיעה כי בכנסת הנוכחית ככל הנראה לא יהיה ניתן להקים ממשלה בראשות נתניהו.

דרעי התייחס גם לפרישת ח"כ סילמן ואמר: "היינו בטוחים שיחד עם סילמן יפרוש עוד ח"כ, זה היה התכנון, בנט ישב איתם שעות והצליח לעצור את התוכנית המקורית".

דרעי הוסיף ושיתף: "קיבלנו כל אחד שם של ח"כ שהוא הפרויקט שלו, אבל הממשלה יכולה לשרוד עוד חודשים ארוכים, הופתעתי מהמהירות והדרך שסילמן התפטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר