פאדיחה בעתירה

כשבנט המציא ציטוט בשם "רבותינו משכבר הימים"

ח"כ שיקלי עתר לבג"ץ וביקש לחייב את בנט ושקד להגיע לדיון בו יוכרז כפורש, אולם בנט השיב תשובה ובה הוא ציטט ציטוט מביך בשם "רבותינו משכבר הימים" (פוליטי)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר פרישתה של סילמן מהקואליציה, פתחו במפלגת ימינה במתקפה על חה"כ עמיחי שיקלי. בשבועות האחרונים זומן חה"כ שיקלי לדיון בוועדת הכנסת בו יכריזו עליו כפורש. משמעות ההכרזה היא שחבר הכנסת שיקלי לא יוכל להתמודד בבחירות הקרובות בשום מפלגה קיימת, ויוכל להתמודד רק במפלגה חדשה.

בהחלטתם כתבו חברי ימינה כי "ח"כ שיקלי בחר לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל".

כזכור, שיקלי זעם על ההחלטה ולאחר שנודע לו כי חבריו לסיעה יכריזו עליו כפורש אמר כי "מי המכריז? מי שהפר אחת לאחת את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר. מי שתאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר". בהמשך אף טען שיקלי כנגד מהירות ההחלטה ואמר ש"אנו עדיין מדינה דמוקרטית, והוא איננו מלך או סולטן, וחרף רצונו לפגוע ולהרע, אין בכך כדי לבטל זכויות יסוד, ובכלל זה את כללי הצדק הטבעי האוגדים בתוכם גם את זכות הטיעון".

כעת עתר שיקלי לבג"ץ ודרש לחייב את הגעתם של בנט ושקד לדיון בוועדה, וטען כי לא מדובר בדיון שגרתי בוועדה אלא בדיון אותו יזמו בנט ושקד בעצמם, ועל כן עליהם להיות נוכחים בדיון.

בתגובה לעתירה אמר בנט כי "למדנו מפי רבותינו משכבר הימים 'צדק דרשת - השכם עשהו'", אולם העיתונאי אבישי גרינצייג שם לב לטעותו של בנט וכתב כי אין פסוק כזה באף מקום.

"צר לי לאכזב אבל אין לרבותינו שום מימרה כזו", כתב גרינצייג, ועקץ: "אלא אם בנט רואה בשופט זוסמן את אחד מרבותיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר