שלא יעבדו עליך

היזהרו מעוקץ הוואטסאפ: כך עובדת השיטה

עוקץ חדש בוואטסאפ הופיע לאחרונה בישראל ועלינו לגלות עירנות כדי לא ליפול אליה • איך עובדת השיטה וכיצד ניתן למנוע אותה? • כל הפרטים על הנוכלים החדשים (טכנולוגיה)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
השיטה של הנוכלים נחשפת (צילום: שאטרסטוק)

הנוכלים לעולם אינם מתים, הם מתחלפים. עוקץ חדש התפרסם ביממה האחרונה באתר WABetaInfo, ומתריע על נוכלים שפונים בעיקר לתושבי הארץ עם מספר בעל קידומת אמריקאית. בשל ריבוי התרמיות חשוב להיות ערניים ולשים לב לכל הודעה, גם אם היא נראית אמינה ובכך להימנע מאי נעימות גדולה.

כך עובדת השיטה של הנוכלים החדשים: בתמונת הפרופיל שלהם ישנו לוגו של וואטסאפ ולצידו וי ירוק המייצג כביכול שהחשבון מאומת על ידי החברה.

על פי הדיווח הנוכלים מתחזים לנציגי החברה ומנסים להוציא מידי מקבל ההודעה מספר כרטיס אשראי או אפילו רק קוד אימות לחשבון ועל ידי כך להשתלט לו על החשבון.

הדרכים להימנע מעקיצות שכאלה הינם פשוטות, ידועות אך חשוב לרענן אותם ולזכור: אף פעם אין להאמין לפניות מכל סוג שהוא. חברה אמינה אשר צריכה ממך מידע, לרוב, תמסור לך את הפרטים שכבר נמצאים אצלם במערכת ותדע לשלוח לך קוד אימות למייל בצורה מסודרת.

כאשר נציג של חברה מבקש ממך פרטים (בטח פרטי כרטיס אשראי בשביל תשלום עלום כלשהו) כאשר אין לו כלל פרטים עליך – זהו כנראה עוקץ.

כמו כן, אם ה'וי הירוק' נמצא בתוך התמונה – זהו עוקץ, כל אחד יכול לעשות את זה. בחשבונות מאומתים ה'וי הירוק' יופיע ליד שם המשתמש ולא בתוך תמונת הפרופיל.

שמרו על ערנות, יידעו את המבוגרים סביבכם לא ליפול לתרמיות שכאלה ודווחו לחברת וואטסאפ על כל חשד על מנת שיוכלו לחסום חשבונות של נוכלים וספאם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר