יש לי מושג

היכן כדאי לכם להשקיע את הכסף שלכם ומדוע

השבוע במסגרת הפינה עם מומחה ההשקעות נדבר על היכן כדאי להשקיע את החסכונות שלנו • על מניות ומדדים אחוזי רווח וסיכונים • סימני אזהרה ואיך נדע על מי לסמוך • מה זה ה- S&P500 ומה ההיסטוריה של התשואות שהיא עושה

משה מנס | כיכר השבת |
כך תדעו על מי לסמוך (צילום מסך מתוך ווידאו)

שלום לך שלומי, אנחנו בתוכנית הכלכלית מפרסמים הרבה נגד כל מיני השקעות מפוקפקות והונאות. והפרק אני רוצה לדבר אתך ולשאול אותך לגבי השקעות בשוק ההון. למה לסכן את הכסף? למה לשים במניות שאני לא מבין בזה? מה זה בדיוק השקעה בשוק ההון של האדם הפרטי?

לצערי אני נתקל המון באנשים שנפלו בפח, חפשו כסף קל, והפסידו המון כסף. אני מאמין שצריך להכיר. אבל גם חשוב להבין שכולנו נמצאים בשוק המניות. כל מי שיש לו קרן פנסיה או קרן השתלמות, הכסף לרוב נמצא בעולם המניות, בשוק ההון. יכול להיות באח"ג, אבל הרוב במניות.

אני שומע הרבה על הבטחות של גורמים כאלה ואחרים שיודעים להשקיע בחברות מסוימות.
חשוב להדגיש - גוף שאתה מעביר אליו כסף והוא משקיע אותו, צריך להיות מפוקח ע"י שוק ההון. ואם הוא לא מפוקח, אל תעביר לשם כסף.

אז כל ההבטחות לאחוזים גבוהים של רווח - שקריים.
גם מי שמשקיע בנדל"ן - צריך להיות מפוקח ע"י שוק ההון. זו נורת האזהרה הראשונה. פיקוח. אם יש הבטחה להשקעה בחברה אחת - נגיד חברה של נשק או סטארט אפ, אז אפשר באמת להרוויח, ואפשר להפסיד.

אבל בכל השקעה אפשר להרוויח או להפסיד, אז מה כן?
לא. לאדם הסביר שיש לו 200-300 אלף דולר להשקיע, אני לא ממליץ לא לשים את כל הכסף בחברה אחת.

בשביל זה יש מנהל תיק השקעות שמפזר את ההשקעה בצורה נכונה, ואז אולי אחוז הרווח לא בשמיים, אבל הכסף שלי מוגן. אני ממליץ לשים את הכסף בחברות מסודרות, בבתי השקעות וחברות ביטוח. הם יודעים לפזר את הכסף בצורה טובה. יש להם כוח קנייה גדול, והם יודעים לפזר את הסיכון.

אני יכול גם לקחת הלוואה על חשבון הכסף הזה, ולקנות דירה או לעשות עוד השקעה ולהביא תשואה על התשואה.

כלומר, במקום לקחת את הכסף ולקנות דירה, אפשר לשים את הכסף בשוק ההון, שם הוא בטוח, ולקחת הלוואה על חשבונו ואיתה לקנות דירה.

ומה זה ה- S&P500 שאנחנו שומעים?

זו מניה שמחקה את 500 החברות הגדולות בארה"ב. אם יש חברה שיצאה מרשימת ה- 500, הכסף עובר לחברה שנמצאת במקומה. השוק בארה"ב הוא חזק ואפשר להאמין בו. זה לא תמיד טוב, אבל יש זמנים שזה הגיע לתשואות הטובות ביותר בסיכונים נמוכים.

כדאי תמיד להתייעץ כדי להבין יותר טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר