ישחרר את חסימת טראמפ?

מועצת המנהלים אישרה: אילון מאסק רכש את רשת טוויטר

מועצת המנהלים של טוויטר קיבלה את הצעתו של איל ההון האמריקאי אילון מאסק ובקרוב הרשת הפופולארית תעבור לבעלותו בעסקה בהיקף של כ-44 מיליארד דולרים (טכנולוגיה)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אילון מאסק (צילום: שאטרסטוק)

רשמית: מועצת המנהלים של טוויטר קיבלה את הצעתו של איל ההון האמריקאי אילון מאסק ובקרוב הרשת הפופולארית תעבור לבעלותו בעסקה בהיקף של כ-44 מיליארד דולר.

בהודעה רשמית שהוציאה מועצת המנהלים נכתב כי הרשת תעבור ל"בעלות מלאה של אילון מאסק, תמורת 54.20 דולר למניה במזומן בעסקה בשווי של כ-44 מיליארד דולר. "עם השלמת העסקה", הובהר, "טוויטר תהפוך לחברה פרטית".

העסקה, שאושרה פה אחד על ידי מועצת המנהלים של טוויטר, צפויה להיסגר עוד השנה, בכפוף לאישור בעלי המניות בטוויטר, קבלת אישורים רגולטוריים ועמידה בתנאים נוספים.

בנוסף, לכפתור עריכת הציוצים אותו קידם בתקופה האחרונה, מאסק הודיע כי יפעל לשמירה על "חופש הביטוי" בטוויטר, מה שלתקוות רבים מהווה אולי רמז לשחרור חשבונו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שנחסם לצמיתות וכן הרחבת הכללים הנוקשים, מאסק פירט שיפורים נוספים שיביא ליישומון, והודיע: "נביס את הספאם והבוטים וניתן אימות לכל בני האדם", בנוסף, אמר כי יפעל להפיכת האלגוריתמים של טוויטר לקוד פתוח בכדי להגביר את האמון בפלטפורמה.

על פי תנאי ההסכם, בעלי המניות בטוויטר יקבלו 54.20 דולר במזומן עבור כל מניה במניות טוויטר שבבעלותם, מחיר הרכישה מייצג פרמיה של 38% למחיר הסגירה של טוויטר ב-1 באפריל 2022, שהיה יום המסחר האחרון לפני שמאסק חשף כי קנה 9.2 אחוזי בעלות בטוויטר.

הונו של מאסק מוערך בכ-265 מיליארד דולר, בזכות חברותיו שמטפסות בערכן ללא הרף, כאמור, לפני כשבועיים חשף כי רכש 9% ממניות החברה, ואז הודיע כי ירצה להשתלט לחלוטין על הרשת החברתית. הוא ידוע כצייצן מוביל בארה"ב, עם עשרות מיליוני עוקבים.

בטוויטר פחדו בתחילה, בעיקר בשל רצונות מאסק לשנות את אופייה של 'טוויטר', אבל לאחר שמאסק הודיע כי הצעתו היא "האחרונה" וכשהבינו שמאסק ישיג את מטרתו בכל דרך, החליטו בדירקטוריון להיכנע.

אילון מאסק אמר: ″חופש הביטוי הוא היסוד של דמוקרטיה מתפקדת. טוויטר היא כיכר העיר הדיגיטלית שבה דנים בעניינים חיוניים לעתיד האנושות”. הוא הוסיף: ″אני רוצה להפוך את טוויטר לטובה יותר מאי פעם על ידי שיפור המוצר עם תכונות חדשות, לטוויטר יש פוטנציאל אדיר - אני מצפה לעבוד עם החברה ועם קהילת המשתמשים כדי לפתח אותו”.

ברט טיילור, יו”ר מועצת המנהלים של טוויטר, אמר: ”מועצת הטוויטר ניהלה תהליך מתחשב ומקיף להערכת ההצעה של אילון תוך התמקדות בערך, ודאות והמימון. העסקה המוצעת תספק פרמיית מזומן משמעותית, ואנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר קדימה עבור בעלי המניות של טוויטר”.

פאראג אגרוואל, מנכ”ל טוויטר, אמר, ”לטוויטר יש מטרה ורלוונטיות שמשפיעות על העולם כולו. גאה בצוותים שלנו ובהשראת העבודה שלנו שמעולם לא הייתה חשובה יותר”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר