גם גלידות וטילונים

לא רק שוקולד פרה: רשימת המוצרים בריקול של 'שטראוס'

הריקול הענק עליו הודיעה 'שטראוס' למוצרי השוקולד שלה - מתרחב. חברת 'יוניליוור ישראל' הודיעה על ריקול ואיסוף יזום של מספר ממוצרי גלידת שטראוס; בפנים: זו רשימת המוצרים המלאה (אקטואלי)

שוקולד פרה (צילום: Mendy Hechtman/ Flash90)

הריקול הענק עליו הודיעה אמש (שני) חברת 'שטראוס' למוצרי השוקולד של 'שטראוס עלית', מתרחב גם לגלידות שטראוס.

חברת 'יוניליוור ישראל' הודיעה על ריקול ואיסוף יזום של מספר ממוצרי גלידת שטראוס, זאת בעקבות האירוע במפעל שטראוס-עלית ובתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות.

מוצרי הגלידות שנאספו מהמדפים (צילום: יוניליוור)

בחברת 'יוניליוור' הדגישו כי "על אף ששטראוס-עלית אישרה בפנינו כי השוקולד שסיפקה לנו כחומר גלם נבדק ונמצא תקין ולמרות שהבדיקות שאנו ערכנו הראו כי מוצרינו תקינים, גלידת שטראוס מבית יוניליוור ישראל מודיעה על ביצוע 'ריקול' (החזרה) של מספר ממוצריה, זאת, כאמצעי של משנה זהירות".

להלן רשימת המוצרים הכלולים בריקול של 'יוניליוור':

בין מוצרי השוקולד הרבים של שטראוס' הוחלט להוריד אותם מהמדפים בשל החשש כי הם נגועים בסלמונלה, ניתן למנות את "שוקולד פרה", "רבע לשבע", "פסק זמן", "בלונדי", "עד חצות", "אגוזי", "טעמי", "כיף כף", "פריכיות", "אנרג'י", "עוגת בראוניז", "וופל XL" ו"מילקי עם טופ מיני עדשים", וכפי המצוין בטבלה המצורפת:

חברת 'יוניליוור' מבקשת מהציבור, כמשנה זהירות, שלא לצרוך את המוצרים המופיעים ברשימה. צרכנים שברשותם אריזות המסומנות בתאריכים המפורטים לעיל יכולים לפנות אל מוקד שיתוף הצרכנים של יוניליוור לקבלת מוצר חלופי.

אמש הודיעה יצרנית השוקולד הגדולה בישראל, חברת 'שטראוס', כי החליטה לאסוף את כל מוצרי השוקולד שייצרה בחודשיים האחרונים, וזאת לאחר שבבדיקה שגרתית שנערכה במפעל השוקולד של עילית, התגלו מספר דגימות של חיידק סלמונלה בקו הייצור, בו יש חומר גלם לייצור מוצרי שוקולד.

(צילום: יח"צ שטראוס)

מדובר בריקול הגדול בתולדות המדינה, שיעלה לחברה - השנייה בגודלה בישראל, עשרות מיליוני שקלים. מלבד איסוף המוצרים ועצירת האספקה של מוצרים חדשים, קווי הייצור של החברה ייעצרו לימים הקרובים - עד שינוקו באופן יסודי מהחיידק, זאת לצד פיצויים ללקוחות שרכשו את המוצרים החשודים כנגועים.

יצוין כי החברה החלה לקבל אינדיקציות לזיהום אפשרי בקו הייצור כבר בסוף השבוע ושלחה דגימות למעבדות. אתמול, התקבלה האינדיקציה לזיהום חיידקי מסוג סלמונלה, אך רק הבוקר החברה יצאה בהודעה לצרכנים. בחברה טענו כי לאחר קבלת הממצאים אתמול, נערכה בדיקה לאיתור מוקד הבעיה והמוצרים שהושפעו ממנו.

(צילום: יח"צ שטראוס)

בהודעת החברה אתמול נאמר כי "שטראוס מבקשת לעדכן כי בבדיקות שגרתיות שנערכו במפעל השוקולד של עלית התגלו מספר דגימות עם סלמונלה בקו הייצור במפעל ובשוקולד המשמש כחומר גלם ליצור מוצרים. שירות המזון במשרד הבריאות עודכן באופן מידי ובתיאום עמו ומתוך משנה זהירות לתקינות המוצרים, החליטה החברה על ביצוע ריקול של כלל מוצרי השוקולד המסומנים בתאריך "עדיף להשתמש לפני" לפי הפירוט בטבלה לעיל.

"החברה מבקשת מהציבור שלא לצרוך את המוצרים הללו", נמסר משטראוס. "שטראוס מציינת כי עם גילוי הבעיה, נחסם השוקולד לשימוש, הופסק לאלתר ייצור מוצרי השוקולד השונים במפעל וכן נחסמו להפצה מוצרים שיוצרו בסמיכות אליה".

עוד נמסר כי "החברה מבצעת פעולות נרחבות על מנת לאתר את מקור הבעיה ואת היקפה ולתקנה ותחזור להפצת מוצרים מלאה כשכל קווי היצור יהיו בטוחים. באנשים בריאים, חיידק הסלמונלה עלול לגרום למחלת מעיים המתבטאת בחום, שלשול, בחילה, הקאות וכאבי בטן. לאוכלוסיות רגישות החיידק עלול לגרום למחלה קשה. חברת שטראוס מתנצלת בפני ציבור לקוחותיה".

אייל שמעוני, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת שטראוס, התייחס לאירוע בשידור חי בעמוד הפייסבוק של החברה ואמר: "למי שיש כאב בטן או שלשול, אנחנו לא יודעים מה הסיבה וגם לא יכולים לתת המלצה רפואית. אם אתם מרגישים לא טוב פנו לרופא כדי להתייעץ. אנחנו רק יכולים לקוות שזה לא מהמוצרים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר