פינת הצרחנות

הגזירה נדחתה, אבל האברכים נמחקו מהרשימות

הפרסום של ח"כ ניר אורבך טען שגזירת המעונות של שר האוצר נדחתה בשנה נוספת - אך המציאות מוכיחה ההיפך • בטפסי ההרשמה באתר משרד הכלכלה אין את האפשרות להצהיר 'אברך' • יצאנו לצרוח (הכלכלית)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

אחת הגזרות הראשונות עם כניסתו לתפקיד של שר האוצר אביגדור ליברמן הייתה - גזירת המעונות. כאשר על פי דרישתו רק עם שני ההורים עובדים - הם יזכו לסבסוד מעונות היום של משרד הכלכלה. על פי ההערכות, ההחלטה הייתה אמורה להשפיע על יותר מ-18,000 משפחות אברכים בישראל, שלאחר הגזירה צריכים לשלם מחיר מלא עבור כל תינוק, דבר שהופך את עבודתה של האם ללא משתלמת ולמעשה פוגעת בעיקר במשפחות החרדיות בצורה חמורה במיוחד.

בסייעתא דשמיא בעקבות מאבק משפטי, בג"ץ הוציא צו מניעה והוחלט שהגזירה תצא לפועל בתחילת שנת הלימודים הבאה, אלא שלאחר שחברת הכנסת עידית סילמן פרשה מהקואליציה, הציב חבר הכנסת ניר אורבך מספר דרישות בכדי שיסכים להישאר בקואליציה, בהן דחיית גזירת המעונות.

ע"פ ההודעה שנמסרה לתקשורת נכתב כי "השר ליברמן וח"כ אורבך סיכמו כי יש לעשות כל מאמץ לייצב את הקואליציה ובתוך כך סיכמו על ביטול המתווה לשנת 2023 ודחייתו לשנת 2024". כך שלכאורה אברכים אמורים להנות מההנחה עד סוף שנת הלימודים הבאה. כמו כן, בשבוע שעבר, המדינה הודיעה רשמית על דחיה כחלק מהדיונים שהגיעו לבג"ץ בעקבות עתירת ארגון "אמת ליעקב".

אלה שמפניות שהגיעו לידי מערכת 'הכלכלית' מתברר שבפועל הגזירה קיימת. בטפסי הרישום באתר משרד הכלכלה אין את האפשרות להצהיר על 'אברך' וכך כתב לנו ש.ב.: "אני ב"ה אברך. מתגורר בקריית מלאכי. נרשמתי למעון ועכשיו שאני צריך למלא את הפרטים, אין את האפשרות להירשם כאברך. מה זה אומר? שלא תהיה לי הנחה? אודה לך אם תפרסם את זה כי זה בעיה של כולם".

גם נתנאל כהן מספר לנו על הבעיה הגדולה שלו: "נרשמתי למעון, היה צריך לעשות את זה בחודש שעבר. יש לי 2 ילדים למעונות ואנחנו מחכים לתשובה של ועדת הקבלה. תכלס, אין לנו מושג אם יש לנו הנחה. כי אם אין, לא נשלם אלף חמש מאות שקל על כל ילד. (פלוס מינוס) כי או ניקח מטפלת פרטית בחצי מחיר או שאשתי פשוט תעזוב את העבודה. בחשבון פשוט, אם היא מקבלת אבטחת הכנסה זה יוצא בערך אותו דבר".

והנה עוד דבר מעצבן; ניסינו להתקשר לבדוק את הנושא בקו של משרד הכלכלה. הקו התנתק שוב ושוב, האם גם זה מכוון כנגד המגזר?

פניתי אל שרונה מן - דוברת זרוע העבודה. היא בקשה שאשלח מייל. נכון לרגע זה - לא הגיבו.

פניתי אל טל וקסלר, דוברת שר האוצר, גם היא ביקשה שאשלח מייל. נכון לרגע זה - אין התייחסות.

גברת מאיה ז'רמן דוברת משרד האוצר הפנתה אותי אל דובר אחר במשרד האוצר, הוא כתב לי שמדובר באתר של משרד הכלכלה, שאבדוק אצלם. אם הם יענו הוא יגיב על תגובתם. כמו כן פניתי גם אל גילי ויליאן הדוברת של ניר אוירבך. היא ענתה שחה"כ יושב שבעה ושהיא תעדכן בהמשך.

מה הפתרון?

בפרסום של אגודת ישראל נכתב כי משיחות שלהם עם משרד הכלכלה הובהר שאברכי כולל כן ירשמו בוועדות קבלה למעונות. בטופס הבקשה יסמנו 'לומד לרבנות או דיינות' ולצרף: נספח 3 הצהרת הורה לומד, לציין בכתב יד שלומד בכולל + אישור לימודים בכולל.

האם זה יעבוד, אנחנו נמשיך לעקוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר