השיפוץ בבית בנט

השכן מספר על החרפה ברעננה: "הוציאו מיליונים - ולמה לא נשאר תקציב? מזוזות'

סיפור הזוי ומקומם: שכן, המתגורר סמוך לראש הממשלה, מגולל בשיחה עם 'כיכר', את הסיוט הרוחני והגשמי שהם עוברים מאז בנט נכנס לתפקיד. אך השיא לדבריו, היה כאשר סירבו להתקין מזוזות (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המזוזה שהותקנה על השער לפני ביתה של משפחת בנט (צילום: כיכר השבת)

הפיכת הבית הפרטי של משפחת בנט ברעננה למעין המעון הרשמי, היא בעייתית לא רק בשל ביזוי סמלי המדינה והעיר ירושלים, אלא גם מהווה מטרד רוחני וגשמי לדיירי הרחובות הסמוכים למעון ראש הממשלה.

בשבועות האחרונים, חשפה העיתונאית איילה חסון מספר חשיפות הנוגעות לעלות המוגזמת של השיפוצים של בית ראש הממשלה, על האישורים שלא ניתנו להרחבה וכן על העלות האסטרונומית של הזמנות האוכל של משפחת בנט על חשבון המדינה. בעקבות הביקורת הרבה, ולאחר שהמזימה של בנט לחשוף את ההוצאות שלו לעומת נתניהו - רק התהפכה עליו בביקורת מימין ומשמאל, הודיע היום בנט, כי הוצאות המזון יהיו על חשבונו.

אך מה עם העלויות הגבוהות של שיפוץ ביתו הפרטי של ראש הממשלה, לכך, בנט לא התייחס ולא הפנים את הביקורת הציבורית, על בזבוז עשרות מיליוני שקלים.

כעת, נחשף לראשונה ב'כיכר השבת', כי אנשיו של בנט, סירבו להישמע לבקשות ולהטרדות השכנים ולהתקין מזוזות - כמתחייב על פי ההלכה ועל פי פסיקת רב השכונה בה מתגורר בנט - בשערי הכניסה החדשים שהוצבו על ידי האבטחה, רק לאחר הטרדות של השכנים, שנמשכו למעלה מחודש ימים, ניאותו באבטחה להתקין מזוזות, אך טענו שאין להם תקציב לרכישת המזוזות.

השער המוביל למשפחת בנט

אחד מתושבי רעננה, המתגוררים בסמיכות ממש למעונו של ראש הממשלה, מגולל בפני 'כיכר השבת', את השתלשלות האירוע, בראשית דבריו הוא מדגיש: "בשונה מהרבה שכנים פה, לי דווקא לא הפריע הבנייה סביב בית ראש הממשלה והעבודה שלאור יום וללא התייעצות עם אף שכן, החליטו להלאים לנו את הגינה הציבורית ואת חיינו השלווים".

"זה לא שאני תומך גדול של ראש הממשלה בנט", מחדד השכן ומספר: "אך אני חושב שיש דברים יותר חשובים בחיים מאשר להתעסק בבנייה הזו וכל הרעש מסביב לא מוסיף הרבה כבוד".

"חיללו שבת בשביל תמונה של בנט"

השכן מתאר בפני 'כיכר השבת' את אופי השכונה ומספר מה קרה מאז שבנט עלה לכס ראש הממשלה: "השכונה פה היא בעלת אופי דתי ומכבד, עד לפני חצי שנה, כמעט ולא היו פה מכוניות בשבת, ובאזור הבית של בנט, כל הצעירים והצעירות, היו נפגשים בליל שבת - בדיוק כמו שנראה רחוב רבי עקיבא בבני ברק, הייתה פה אווירה נפלאה, מאחדת וכיפית"

הרחבה ששימשה את מנייני הקורונה - ונלקחה על ידי האבטחה; תיעוד מהשבוע לאחר שבעקבות הביקורת - המקום פונה

"מאז שבנט נהיה רה"מ, הכל השתנה פה, נהייתה פה אווירה דיכאונית וחילולי השבת פה החלו לחגוג. אמנם זו לא שכונה חרדית - וגם אני לא חרדי, אבל יש פה קהילה אנגלו-סכסית גדולה המונה כ-300 משפחות, שהגיעו להשתקע בישראל, כדי להרגיש חיבור חזק יותר למסורת".

"זה התחיל כאשר ליהודים פה לא היה נעים ללכת לבית הכנסת בשבת, כי הם שמעו את המאבטחים בקשר, שהם מדווחים על כך שהם עוברים במקום, לאחר מכן, החלו לעשות דלת חשמלית ורק לאחר שנזעקנו, הם הסכימו להשאיר את הדלת פתוחה בזמני התפילות, המניין של הקהילה שמנה כ-1,000 אנשים בכל שבת, הצטמצם משמעותי, בגלל שלאנשים נמאס לעבור ליד הבית של בנט".

מנייני הקורונה שפרחו ליד ביתו של בנט (היכן שהאבטחה השתלטה)

השכן מציין את שסיפרו לו: "בנט אמנם לא מתפלל בבית הכנסת של הקהילה, אלא הוא אמור להתפלל במתנ"ס הפעיל רק בשבתות - ולפי מה שאני יודע, גם לשם הוא כבר לא הגיע תקופה ארוכה, מלבד בתשעה באב - שחל השנה במוצאי שבת, שגם אז הוא הצליח להרגיז את השכנים. למה? כי כמה שעות לפני צאת השבת, המאבטחים החלו בסריקות סביב המקום - תוך חילול שבת - וכל זה רק בשביל שבנט יוכל להצטלם בבית כנסת, שהוא מגיע לשם אולי פעם בתקופה".

לא נשאר תקציב למזוזה

כך או כך, השכן, שמגולל בפרוטרוט את מעללי בנט והאבטחה, מספר על הרגע המרגיז והמקומם ביותר מבחינתו: "אשתי פנתה לאחראים על הבינוי ואבטחה של המתחם של בנט, והיא ביקשה מהם בקשה לגיטימית ומובנת - שיקבעו מזוזות בשלוש הדלתות של המתחם. כפי שכל דלת או שער עם משקוף צריך שיהיה - כמו שערי העיר העתיקה בירושלים".

המזוזות שהותקנו על השער

"אשתי", מוסיף השכן לספר, "הרבה יותר צדיקה ממני ולמרות שאני ביקשתי ממנה לרדת מהסיפור - כי זה לא באחריותנו, היא לא ויתרה והמשיכה להילחם על כך שישמו מזוזות, ואף צירפה את דברי המרא דאתרא של השכונה, שאמר שהדלתות אכן חייבות במזוזה".

עוד מוסיף השכן, "מלבד החובה ההלכתית הברורה שנאמרה על ידי מספר פוסקי הלכה, צרם לנו גם העובדה שמדובר במקום רשמי של מדינת ישראל, אז איך ייתכן שהוא יהיה ללא מזוזה?".

ומה ענו לכם אנשי בנט? "אחרי דין ודברים יומיומיים - שנמשכו יותר מחודש, הם אישרו סוף כל סוף את הבקשה, אבל אמרו שלא נשאר להם תקציב לקנות מזוזות". השכן מציין, כי הם כל כך "ריחמו" על משפחת בנט, שהחליט לפתוח גיוס המונים עבור בית המשפחה.

לדבריו: "ראינו שמהם לא תצא הישועה והתגייסנו השכנים הקרובים לרכוש את המזוזות - כל מזוזה עלתה לנו 200 שקלים, סה"כ 600 שקלים, לאחר שרכשנו עם השכנים, הלכנו אנחנו וקבענו את המזוזות - כפי שתוכלו לראות בתמונות. אך מה שמכעיס פה, הוא שלזה באמת ככל הנראה "לא נשאר תקציב", אחרי שלפי הדיווחים הוציאו על שיפוץ הבית מעל לחמישים מיליוני שקלים", מסיים השכן בכאב את השיחה.

'כיכר השבת' פנה אל לשכת ראש הממשלה, בכדי לקבל את תגובתה לנאמר בכתבה, אך זו טרם הגיעה עד למועד פרסום הכתבה.

השער שהותקן סמוך לביתו של בנט
המזוזות שהותקנו על השער

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר