אחרי שש שנים

התעלומה נפתרה: זו הסיבה שהמטוס התרסק

לפני כשש שנים התרסקה טיסה 804 של איג'יפטאייר סמוך לאי כרתים, באסון נספו 66 בני אדם וסיבת ההתרסקות היוותה תעלומה, דיווח חדש היום שופך אור חדש על המקרה (מעניין)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
התרסקות מטוס. אילוסטרציה (צילום: שטארסטוק)

לפני כשש שנים - ב-19 במאי 2016, בשעה 02:45 התרסקה טיסה 804 של איג'יפטאייר סמוך לאי כרתים, באסון נספו 66 בני אדם שכללו נוסעים, אנשי צוות ומאבטחים, סיבת ההתרסקות היוותה תעלומה, אך דיווח חדש היום (רביעי) שופך אור חדש על המקרה.

החשד הראשוני והמיידי עם התרסקות הטיסה היה כי מדובר באירוע טרור, אך למרות זאת, אף ארגון טרור לא לקח אחראיות על האירוע ולא נמצאו חומר נפץ בין ההריסות.

כעת, חקירה רשמית של האירוע קובעת כי ההתרסקות אירעה בעקבות סיגריה שהודלקה בתא הטייס והתלקחה בגלל מסכת חמצן.

מסתבר כי עישון בתא הטייס היה מותר אז בנוהלי החברה, על פי הדו"ח הרשמי נטען כי מסכת חמצן בתא פעלה במתכונת חירום ופלטה גז דליק כבר מההמראה, וכשהקברינט, מוחמד סעיד עלי עלי-שוקייר, הצית את הסיגריה, המסכה התלקחה.

מתכונת חירום של מסכת חמצן גורמת לפליטת גז בלחץ גבוה בכדי לוודא שהטייס לא ישאף עשן בעת שריפה במטוס. לא ברורה מה הסיבה בשלה המסכה פעלה במתכונת חירום ולא שגרה, על פי אחת ההערכות, מסיבה לא ברורה, טכנאי הוא זה שהעביר את המסכה למתכונת חירום טרם ההמראה.

הטייס האיטלקי דניאל ורונלי התייחס לדו"ח האירוע וטען בריאיון לעיתון Corriere Della Sera כי היא לא פותרת לחלוטין את התעלומה, לטענתו, על הקברניט היה לגלות את הדליפה עוד טרם ההמראה, "יש כמה דברים שטייס צריך לבדוק לפני ההמראה, הוא היה צריך לבדוק עוד קודם אם חמצן נפלט מהמסכה שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר