מרווח נשימה לאברכים

המדינה לבג"ץ: גזירת המעונות נדחית בשנה

אחרי ששר האוצר ליברמן נכנע לאולטימטום של ח"כ ניר אורבך מימינה ודחה את תחילת ביטול הסבסוד לאברכים, כעת המדינה הודיעה זאת לבג"ץ כעמדתה הרשמית (כלכלה, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר האוצר ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גזירת המעונות של ליברמן נדחית: אחרי שלפני כשלושה שבועות, בעקבות פרישת יו"ר הקואליציה עידית סילמן, כפה ח"כ ניר אורבך על שר האוצר אביגדור ליברמן לדחות את גזירת המעונות, הדורשת לבטל את סבסוד מעונות היום לאברכים, בשנה נוספת, היום (רביעי) המדינה הודיעה על כך רשמית לבג"ץ, בדיון בנושא.

כחלק מהדיונים בנושא, שהגיעו בעקבות עתירת ארגון "אמת ליעקב", המדינה אמרה לבג"ץ כי הקיצוץ המתכונן לפגוע באברכים ובילדיהם יידחה בשנה הנוספת, זאת לאחר שבג"ץ כבר דחה זאת בכל מקרה עד לפתיחת השנה הקרובה, כך שבמקום שהקיצוץ יחל בשנת ה'תשפ"ב הוא יחל בשנת ה'תשפ"ג.

כזכור, במסגרת הניסיון לקצץ לאברכים, נקבע כי רק מי שנמצאים בלימודים מוכווני תעסוקה יזכו לסבסוד למעונות היום לילדיהם. בנוסף, נקבעו קריטריונים מפלים לילדי אברכים הלומדים במסלולי רבנות ודיינות, התובעים מהם להוכיח הצלחה במבחן נקודתי, בניגוד לכל שאר לימודי המקצועות בהם לא נדרשת הוכחה כזו.

עו"ד זלמן בלאק, מייצג ארגון "אמת ליעקב", מסר: "אני שמח שהמדינה מבינה - גם אם באיחור - שקיצוץ הסבסוד רק יפגע באלפי נשים חרדיות העובדות לפרנסתן. אנחנו נמשיך להיאבק בשם רבבות משפחות חרדיות וילדיהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר