הנגיף בשוקולד

הפרופסור מסביר: כך תזהו הידבקות בסלמונלה

הסלמונלה במפעל השוקולד של שטראוס; איך ניתן לזהות הידבקות בנגיף ומדוע אנחנו לא בדרך למגיפה נוספת? פרופסור אמנון להד, יו"ר המועצה הלאומית לבריאות הקהילה, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

פרופסור אמנון להד, מנהל המחלקה לרפואת המשפחה של מחוז ירושלים בכללית ויו"ר המועצה הלאומית לבריאות הקהילה, התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לבהלה בקרב הציבור הישראלי, הסביר איך ניתן לזהות הידבקות. בנוסף, התייחס פרופסור להד לעלייה בתחלואת הקורונה והאם יש סיבה לדאגה? צפו בריאיון המלא

קטע מהריאיון

פרופסור להד הסביר מתי ניתן לזהות הידבקות בנגיף: "צריך להסתכל על המטופל בכללותו, על הילד בכללותו. אגב, גם מבוגרים יכולים לחלות בזה. ולראות: האם החולה מיובש, ז"א האם לא נתן שתן יותר משש שעות, האם הריריות והעיניים יבשות. בילדים רואים גם נשימה מהירה. בנוסף, מי שקצת אפאטי, לא מגיב. אותם אני רוצה במרפאה. בנוסף, מי שיש לו חום גבוה, מעל 39, בילדים קטנים מעל 39.5. המקרה הנדיר זה השלשול הדמי".

פרופסור אמנון להד בריאיון לישי כהן

עד כמה זה מסוכן?

"בסה"כ לא מדובר בחיידק נורא מסוכן. א. אני לא יודע כמה כמויות יש בתוך השוקולד, וזה תלוי בכמות. קשה לי להאמין ששוקולד שהומס יהיו בו מיליוני חיידקים, אבל אני מחכה לתוצאות משרד הבריאות".

הבהלה מוגזמת?

"כן. בהחלט הבהלה מוגזמת. חלק גדול מהאנשים שיבלעו סלמונלה לא יקרה להם כלום כי הקיבה שלנו יודעת להתמודד עם זה. אחרים ישלשלו פעמיים-שלוש ובזה זה יגמר".

אז על מה הבהלה?

"יש פה בהלת יתר. טוב שמשרד הבריאות מפקח ואסור שיגיעו הנה מוצרים שיש בהם זיהום, אבל האם אנחנו לקראת עוד מגיפה? זו הפחדה מוגזמת. התרגלנו לפחד, בעיקר בענייני בריאות, אולי קצת יותר מדי, ואפילו בלי המילה 'אולי'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר