המשנה למנכ"ל משרד הבריאות

סלמונלה, קורונה ופוליו: ד"ר ספי מנדלוביץ באולפן

נגיף הסלמונלה שנמצא במפעל השוקולד של שטראוס; מבצע החיסונים נגד פוליו והעלייה במקדם ההדבקה בקורונה • ד"ר ספי מנדלוביץ, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר ספי מנדלוביץ, התארח לריאיון חג מיוחד באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לנגיף הסלמונלה שנמצא במפעל השוקולד של חברת 'שטראוס', למבצע החיסונים נגד פוליו בשל חשיפת הידבקות בשכונות חרדיות בירושלים ולעלייה במקדם ההדבקה של נגיף הקורונה. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון - הסלמונלה בשוקלד

על ההודעה הראשונה שמשרד הבריאות קיבל, סיפר ד"ר מנדלוביץ: "את ההודעה הראשונית קיבלנו לפני כשבוע בתאריך 19 לחודש שדיברה כל ממצאים בסביבת העבודה, לא בחומרי הגלם או במוצרים. בחברת שטראוס היו מאד הגונים ודיווחו על כך לגורמים במחוז הצפוני שהלכו איתם יחד יד ביד".

ד"ר ספי מנדלוביץ בריאיון לישי כהן

זאת אומרת שכאשר אתם במחוז הצפוני מקבלים את הדיווח, אף אחד בציבור עדיין לא יודע על כך?

"נכון. ישנם הרבה מאד פעמים שיש חשדות, ואז המנגנון פועל בצורה של להעמיק את הבדיקה כדי לוודא את עניין החשד הראשוני באמצעות תרביות שהתוצאות שלהן מתקבלות אחרי יומיים".

לדבריו: "מה שהדליק את הנורות האדומות במקרה של שטראוס זאת העובדה שבדיקות שבוצעו בחומרי הגלם נמצאו חיוביות ולכן יצאה הנחיה לעצירת פעילות ולריקול. אני לא חושב שיש מקום לבהלה משום שהסלמונלה היא בדרך כלל לא מחלה קשה, אלא החשש המרכזי שלנו הוא מאוכלוסיות הקצה ובעלי מערכת חיסונית חלשה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר