הנדסת תודעה, השואה ולִקְחַה נוסח בנט

"אינני יודע אם לקרוא להפקת הלקחים של בנט הנדסת תודעה או שמא אטימות או אולי סתם בורות בהבנת המצב אז והיום". הרב מנחם ישראל בטור אישי על נאומו של בנט (דעות)

הרב מנחם ישראלי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אמש נאם היושב על כס ראשות הממשלה - מר נפתלי בנט - לכבוד יום השואה, בסוף נאומו הוא הזכיר בקצרה את שני הארגונים הלוחמים במרד גטו ורשה אצ"י (א'ארגון צ'באי י'הודי - ימין - רויזיוניסטים) ואי"ל (א'רגון י'הודי ל'וחם - שמאל - סוציאליסטים).

מר בנט ציין את אחד הדברים המצערים ביותר באותה תקופה הרת גורל, בו בזמן שהיהודים נשלחים יום יום למחנות המוות בידי הנאצים ימ"ש, לא השכילו האצ"י והאי"ל (הימניים והשמאלנים) להתאחד ולשלב ידיים לקראת האויב המשותף, השנאה ביניהם היתה כ"כ חזקה ולכן הם נלחמו בגזרות שונות ונפרדות וללא תיאום ושיתוף פעולה. כמה חבל.

והמסקנה הפוליטית כמובן, אנחנו חייבים לשלב ידיים ביחד, ימנים עם שמאלנים. זה המסר והלקח של מר בנט מיום השואה.

ואני הקטן עומד ומשתומם.

אינני יודע אם לקרוא להפקת הלקחים הזו הנדסת תודעה או שמא אטימות או אולי סתם בורות בהבנת המצב אז והיום.

הנה העובדות:

בגטו ורשה, גם הימניים (האצ"י) וגם השמאלניים (האי"ל), שאיפה אחת היתה להם, והיא להרוג ולחסל ולנקום בכמה שיותר גרמנים.

הפירוד האידאולוגי שביניהם לא היה רלוונטי כלל ועיקר באותה שעת מלחמה. באמת עצוב מאוד שלא השכילו להתאחד.

אבל בהקמת הממשלה הרעה שאתה הוא זה היושב בראשה, כיווני הלחימה שונים והפוכים זה מזה.

בעוד שהימניים רוצים להושיב מחבלים בכלא (חוץ מליברמן שרוצה "מות למחבלים"), השמאלנים שבממשלה דואגים לילדי המחבלים ולמשכורות של משפחותיהם…

"געוואלד" "יהודים, העיירה בוערת", "אש בוערת בארצנו הקטנטונת אש של טירור רצחני ערבי. וגם אם נניח שאתה, מר בנט, מנסה לשפוך מים ולכבות את השריפה, שותפיך בממשלה שופכים נפט… האש היא לא רק אש פיזית, בצורת טירור רצחני שלא חס על עולל ויונק נער וזקן. האש היא גם אש רוחנית של חוסר זהות יהודית, בלבול וחוסר מודעות מוחלטת בכל מה שקשור ליהדות. ובממשלה הרעה הזו שופכים עוד נפט ומוסיפים בלבול נוסף על הזהות היהודית. מביאים גויים מאוקראינה, ורוצים לגייר עוד ועוד גויים שלא מעוניינים ביהדות כלל ועיקר.

מי יגלה עפר מעיניך מר בנט.
אם הפקת הלקחים מהשואה היא 'צו השעה' "אחדות" אז אני כאן להזכיר לך:
בממשלה שלך, מר בנט, יושב שר משפטים, שהעדיף להרכיב ממשלה עם הגרועים שבאוייבינו, (מפלגות שאף אתה בעצמך קראת להן תומכות טירור) וזה בגלל נקמנות אישית. בה בשעה שהוא מפנה עורף לבוחריו שלו, ובמקביל הוא מפנה עורף לרוב היהודי המובהק (שומרי מצוות ומסורת) בארץ הקודש.

ובכן, מר בנט, מסתבר שכפי שאמרו חז"ל "כל הנגעים אדם רואה, חוץ מנגעי עצמו", וכפי שאומרים האנשים "כל הדבשות רואה הגמל, חוץ מדבשת עצמו". נתניהו אשם בפילוג בכך שהוא לא רוצה לשבת עם מרץ, בן גביר אשם בפילוג כי הוא לא רוצה לשבת עם מנסור עבאס. אבל אתה ושותפיך שמשתפים פעולה עם מפלגות ערביות תומכות טירור, הטוענות לנשל אותנו מארץ ישראל, ולכל לראש מ"הר הבית" מקום מקדשנו אליו נשואות עינינו ג"פ בכל יום, אתם ורק אתם שוחרי השלום הגדולים.

עצוב. אם זה לא היה עצוב הייתי צוחק.
אבל זה באמת עצוב.

ואם כבר הפקת לקחים:

טענת לאחרונה שחילוקי דעות (ימין/שמאל) זה דבר לגיטימי, ושוב אנחנו כאן להזכיר לך:
חילוקי דעות זה לגיטימי, אבל, לעודד טירור זה לא לגיטימי, לתת פרס לטירור זה לא לגיטמי…

להרוס את הישוב חומש לאחר רצח יהודי זה מתן פרס לטירור.
לסגור את הר הבית ליהודים, כדי שהערבים יוכלו להפגין שם בכיף 'איטבח אל יהוד' זה מתן זריקת עידוד לטירור…

וכששותפיך בממשלה מעודדים טירור "דה פקטו", בעד תקציב למשפחות מחבלים , בעד חקירת חיילים ב'האג', בעד פינוי יישובים (חוץ מ"חאן אל אחמר", כמובן), בעד הקלות לערבים לכבוד חג הרציחות השנתי שלהם וכו' וכו'.

זה לא לגיטימי לשתף איתם פעולה, בשום אופן לא, אפילו לא רגע אחד. עם ישראל כולו שילם על כבר, וחלילה שלא ישלם על זה בעוד דם. ר"ל היל"ת.

ואם כבר הפקת לקחים מן השואה, אז הנה אחד עבורך מר בנט.

בגטו ורשה, חוץ מהלוחמים היהודים האצ"י והאי"ל, היו עוד יהודים שבחרו לשתף פעולה עם אוייבינו, מתוך אונס או מתוך תקווה נאיבית שלפחות יצילו את עצמם. דומני שזו הפקת לקחים אמיתית ונקודה חשובה למחשבה עבורך מר בנט.

בהצלחה לך, בהצלחה לכולנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר