"הכנו 1,111 רקטות"

מנהיג חמאס נגד יו"ר רע"מ: "לא נסלח לך"

יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, נשא נאום מאיים כלפי ישראל - אם זו "תפגע" במסגד אל-אקצא, ותקף את יו"ר רע"מ מנסור עבאס על חברותו בקואליציה (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יחיא סינאוור בנאומו (צילום: Attia Muhammed/Flash90)

יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, נשא נאום מאיים כלפי ישראל - אם זו "תפגע" במסגד אל-אקצא, בצל גל הטרור והמהומות האלימות בחודש הרמדאן.

"על כל פלגי ההתנגדות ברצועת עזה להיות ערוכים ומוכנים, והמערכה לא הסתיימה עם תום הרמדאן, אלא היא תתחיל בסיומו", אמר סינאוור. הוא סיפר כי "למטח הראשון הכנו 1,111 רקטות להגנה על מסגד אל-אקצא. זה גם תאריך יום מותו של יאסר ערפאת (11 בנובמבר. י"ג). שמו של המטח הזה יהיה מטח אבו עמאר".

הוא אמר כי "אנחנו ראינו וכל העולם ראה, איך כוחות הביטחון הישראלים נכנסו כל יום בשבע בבוקר, תוך פגיעה במתפללים ובמתפללות. מסגד אל-אקצא נמצא בסכנה - ללא הצעירים והצעירות שהגנו עליו, היהודים היו מעלים קורבן. הישות הגזענית הפשיסטית הזו פוגעת גם ביהודים הלא-ציונים. אותה פגיעה כמו שפוגעים בערבים".

בנאומו, פנה סינאוור למנסור עבאס, יו"ר רע"מ, ותקף אותו על שהצטרף לממשלת בנט-לפיד. "אני רוצה לפנות לחברי רע"מ ולמנסור עבאס", אמר מנהיג החמאס, "רשת הביטחון שאתם מספקים לממשלה שפוגעת במסגד אל-אקצא היא פשע שלא נסלח עליו, זו התכחשות לדת שלכם ולערביות שלכם".

סינאוור המשיך ואמר כי "אסור לספק רשת ביטחון לכל ממשלה שתקבל החלטות שפוגעות במסגד אל-אקצא ומחלקות אותו זמנית ומרחבית. ההיסטוריה תזכור לך את זה, מנסור עבאס. כשאדם ערבי אומר שהמדינה הזו היא יהודית, זו שפלות, והשתדלתי למצוא מילה נעימה. אדם ערבי שאומר כי המדינה הזו לא מדינת גזע - זו שפלות. מספיק".

סינוואר גם התייחס לכך שרע"מ הקפיאה את חברותה בקואליציה בעקבות המהומות בהר הבית, ואמר כי "אחינו בפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, היום אתם צריכים לקבל החלטה ולא רק להשהות את פעילותכם בכנסת. אם יש לכם מצפון - הלילה אתם צריכים להחליט".

ח"כ מנסור עבאס הגיב למתקפה ואמר כי "אנו דוחים את ההאשמות של יחיא סינוואר ולא חייבים לו כלום. אנו מחויבים רק לחברה הערבית שלנו כאן בארץ. השגנו יעדים רבים ומולנו עוד דרך ארוכה שעלינו לחצות למען עתיד החברה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר