ההיערכות להילולה במירון

17 יום להילולה, בכיר במשטרה: 'אין כוח אדם, הגענו לקצה'

למעלה מרבבת שוטרים וחיילים צפויים לאבטח השנה את באי ההילולה בל"ג בעומר, בעוד מעט יותר משבועיים • בכיר במשטרה: "הגענו לקצה גבול היכולת" • וכמה צפויים להגיע השנה להר? (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ל"ג בעומר במירון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פחות מחודש נותר עד לקיום ההילולה הגדולה בל"ג בעומר במירון, שנה אחרי האסון המחריד שבו קיפדו את חייהם 45 מתפללים שהגיעו לשפוך צקון לחש בציונו של הרשב"י ביום חגו, והדריכות בשיאה.

לפי הפרסום ב'ישראל היום', כ-11 אלף שוטרים ולוחמי יחידת החילוץ 669 של צה"ל צפויים להשתתף במשימת האבטחה של הילולת ל"ג בעומר במירון.

במשטרה מצפים לבואם של יותר מ-150 אלף איש להילולה. בשבוע שעבר העריך 'פרויקטור מירון' טסלר כי מספר הפוקדים את ההר בהילולא הקרובה לא צפוי להשתנות משנים עברו, וההיערכות היא למספר דומה.

בתוך כך במשטרה קראו להעמיד את תקצובם, נוכח אירועי הענק הצפויים ובכללם מירון, בסדר עדיפות. בכיר במשטרת ישראל צוטט ב'ישראל היום' טוען כי כיום אין כוח אדם מספיק הדרוש למשימות המשטרה. "אין כוח אדם", טעו הבכיר, "הגענו לקצה גבול היכולת".

הדלקת נרות במירון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שורה של שינויים צפויים השנה במהלך ההילולה. בין השינויים שצפויים: כלל השוהים בהר יחוייבו ברכישת כרטיס נסיעה שמהווה היתר שהיה בהר, יתקיים מעמד הדלקה מרכזי אחד, והשהות בהר תוגבל לזמן קצוב בהתאם לכרטיס שנרכש.

בשבוע שעבר החלו להתפרסם בידי המשרד לשירותי דת פרטים ראשונים על ההילולא. בפרסומים הודגש כי הכניסה למירון תתאפשר השנה רק באמצעות שאטלים. השנה בשונה משנים קודמות השנה נדרשת רכישת כרטיסי נסיעה מראש, וכי גם בעלי רכבים פרטיים יחוייבו ברכישת כרטיס למקטע הסופי בין החניון להר. כרטיסי הנסיעה ישמשו כאמור ככרטיסי שהיה בהר.

בשל הוראות הבטיחות באתר ציון הרשב"י במירון ועל פי מסקנות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית, לא תתאפשר הצבת דוכנים בשטח ההר עצמו. חלוקת מזון תתבצע בכניסה למושב, סמוך לחניוני האוטובוסים בלבד. שתיה תחולק בכל מתחם ההילולה.

בנוסף, במוצאי ההילולה, בליל שישי, י"ח באייר, יתקיים אירוע זיכרון ומעמד סיום משניות לעילוי נשמת 45 הקדושים שנספו באסון מירון בשנה שעברה. האירוע סגור למשפחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר