יוקר המחייה בישראל

מדוע אנחנו מוכנים לשלם יקר על דירות? • צפו

בפעם הראשונה בהיסטוריה הישראלית, משכנתה של זוג ממוצע עומד על מעל מיליון שקלים, איך זה ייתכן? מדוע זה קרה? מי האחראי על העליות ועוד • צפו במשחקי הכיס (ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
דירות חדשות בישראל (צילום: משחקי הכיס, כאן 11 • תמונה: Yossi Aloni/Flash90)

אתמול התפרסם נתון שבאמת אני לא יודע איך אפשר להישאר אדישים אליו: משכנתה ממוצעת היום בישראל היא יותר ממיליון שקל. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שאנחנו חוצים את הרף הזה. אנשים לוקחים פה הלוואות של יותר ממיליון שקל בממוצע ל-25, 30 שנה, כאילו כולנו רוטשילד. חבר'ה, מה נסגר פה?

יוקר המחייה בישראל הפך לאחרונה ליותר ויותר בלתי נסבל, אך בראש רשימת ההוצאות של הישראלים, זו קניית דירה בישראל, שהמחירים קפצו בשנתיים האחרונות בעשרות אחוזים.

העיתונאי הכלכלי שאול אמסטרדמסקי, מנסה להסביר איך זה ייתכן, שעל מחירי הפסטה שהתייקרו בקצת - כולנו יצאנו להפגין, אך על מחירי דירות שמתייקרים במאות אלפי שקלים - דממה.

לדבריו, יש מי שדואג שהמחיר של הדירות יעלה כלפי מעלה והם האנשים שמרוויחים מזה, כאשר הוא מתכוון כמובן בעיקר על הקבלנים ועל הבנקים.

על פי הנתונים שהציג, בשנת 2021, הרווח הכולל של כל חברות הבנייה הגדולות בישראל חצה את 2.5 מיליארד שקל. זו עלייה של יותר מ-150 אחוז בשנה אחת.

צפו במשחקי הכיס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר