יום הזיכרון תשפ"ב | ריאיון

ניר ברקת: "זהו יום של חשבון נפש; החרדים יודעים לכבד"

בריאיון מיוחד ליום הזיכרון, מספר ח"כ ניר ברקת, על שני החברים שאיבד במהלך הקרבות - בהן שימש כלוחם. אחד מהם חברו לנשק, והשני - חייל עליו פיקד; "יום של חשבון נפש" • צפו בריאיון (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ניר ברקת בריאיון אחד על אחד עם ישי כהן (צילום: אולפן כיכר)

יום הזיכרון תשפ"ב: חבר הכנסת ניר ברקת מ'הליכוד' בריאיון מרתק ל'כיכר השבת', מספר על המשמעות שלו ליום הזיכרון.

>> היכנסו עכשיו וקחו על עצמכם
ספר תהילים או אפילו פרק אחד - לזכרו של אחד הנופלים
<<

"עבורי זה יום ממש קדוש, אישית איבדתי את המ"פ שלי כשהייתי קצין בלבנון, איבדתי חבר במלחמת לבנון הראשונה". עוד אמר כי יום הזיכרון הוא יום "שבו אתה חושב האם בשנה האחרונה היינו ראויים להם. "

עוד סיפר כי "בכל יום זיכרון אני הולך לבית העלמין הצבאי בנתניה ואחר כך בבית יהושע, וזה יום קשה לי, אישי, חשבון נפש.. באמת יום עם יראת כבוד לנופלים."

ח"כ ברקת מספר על נפילת חברו מוקי: "היינו בפשיטה בדרום לבנו להרחיק מחבלים, המטרה של צה"ל במבצע מוביל הייתה להרחיק אותם מהר... היה קרב פנים מול פנים שהרג את מוקי, אבל גם אני נפגעתי, חטפתי ממנו כדור"

"מוקי היה בחור חסון היה נחשב לקצין הכי טוב בגדוד היו בטוחים שהמסלול שלו סלול לרמטכ"לות, כל הזמן היה דוחף להיות ראשון בחטיבה, ראשון בגדוד."

ברקת סיפר שנתיים לאחר מכן, בשנת 1982 - על נפילת חיילו עודד יזראלי: "שנתיים אחרי, שנת 1982, החזקנו את כביש דמשק-ביירות, בלילה הייתה לצערנו הרב תקרית מבצעית ואיבדנו חייל, עודד יזראלי ז"ל"

עוד אמר כי "מבחינתי אני מפקד שכול, אני חלק ממשפחת השכול, חלק ממשפחת יזרעלי, אני בקשר עם אמא של מוקי ז"ל."

בהמשך נשאל חבר הכנס ברקת איך לוחמים יכולים לחזור להילחם זמן קצר אחרי שאיבדו חבר קרוב לנשק: "מי שלוחם יבין על מה אני מדבר, יש לך משימה אתה חייב לעשות. היה לי חבר שחטף כדור בראש - לא מטפלים באמצע הקרב, לא חוזרים אחורה. אתה חיי בלשמר משמעת מבצעית".

בהקשר להתמודדות עם האובדן אמר כי בשביל זה נשאר "בקשר עם משפחות שכולות, זה מה שמחזק אותך. זה מה שעוזר ללוחמים לעבור את השכול."

ח"כ ברקת סיפר גם על איך הוא רואה את החרדים ביום הזיכרון: "רוב מוחלט של הציבור החרדי מתייחס בהערכה ובכאב גדול לכל נופל על הגנת ישראל ופעולת איבה. האויב לא מבחין ביננו. וזה משהו שאני רואה את היום הזה כמחבר... כראש העיר ירושלים.. אני רואה את השינוי, נבחרי הציבור יודעים גם לתת את האמירה שלהם, כל אחד בדרכו."

"כל עם ישראל ערב זה לזה. אני מקיר מכיר ומוקיר בזה... זה יום מחבר ומחבק וטוב שכך.... אנחנו צריכים לחפש את הביחד".

לסיום, אמר ברקת - צריך להבין כי "אחרים שונים ממך, אבל זה הכיוון ובעזרת ה', אם זה יוכל לקרב אותנו כמו שהיה בשנים האחרונות - אז דיינו".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר