יום הזיכרון

הנשיא יצחק הרצוג: "גם היום, אויבינו קמים עלינו לכלותנו"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים בעצרת הממלכתית בערב יום הזיכרון שנערכה בכותל המערבי, ואמר כי "דווקא ברגעים קורעי הלב האלו, אנחנו מגלים שוב ושוב את תעצומותיו של העם הנפלא והמופלא שלנו" (חדשות)

הנשיא יצחק הרצוג, בנאומו (צילום מסך: משרד הביטחון)

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים בעצרת הממלכתית בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שנערכה בכותל המערבי.

"כאן, בכותל הדמעות, בדומיה ובחרדת קודש, אנו מרכינים ראש לזכר הבנים והבנות, חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה", אמר הנשיא בדבריו, "מדרום ומצפון, ממזרח וממערב, בני כל הקהילות והמגזרים, בני כל העליות, הדתות והאמונות. שותפי גאווה וכאב. הם שירתו יחד – ואחדותם הייתה מובנת מאליה. הם נטמנו בין רגבי הארץ הטובה הזו באחידותם המלכדת של בתי העלמין, ואחדותם מובנת מאליה.

"בנינו ובנותינו, אשר נפלו על הגנת המדינה - לחמו יחד ונפלו יחד. הם לא שאלו, ואיש לא שאל אותם, מי ימין ומי שמאל. מי דתי. מי חילוני. מי יהודי ומי לא יהודי. גם השכול לא שאל. לא אותם, ולא אתכם. הם נפלו ישראלים, על הגנת ישראל. הוויכוחים שוקטים בבתי העלמין. ובין המצבות, דממה. דממה שדורשת מאיתנו למלא יחד את צואתם האחת – תקומת ישראל. בניין ישראל. מאוחדים, מלוכדים, ערבים זה לזה. כי אחיות ואחים אנחנו".

הנשיא הרצוג המשיך ואמר כי "בשנה החולפת, בשבועות האחרונים, וגם בשבוע זה ממש, הלמות השכול והכאב הכו בנו שוב ושוב. גם היום, אויבינו קמים עלינו לכלותנו בטרור מלא שנאה, וכתמיד הם מוצאים אותנו ערוכים ונחושים, כשידנו האחת אוחזת בנשק, וידנו השנייה מושטת לשיח ולשלום.

"דווקא ברגעים קורעי הלב האלו, כשאנו מלווים בדרכם האחרונה את הגיבורות והגיבורים, ואת המשפחות האהובות, ששברן הפך באחת לנחלת כלנו; דווקא ברגעים הללו - אנחנו מגלים שוב ושוב את תעצומותיו של העם הנפלא והמופלא שלנו, עם שמצליח להתגבר על כל מכשול. כן, יש לנו עם נפלא ומופלא!

"אני מבקש ברגעי הקודש האלה לחזק, להודות ולחבק בשם כל העם בישראל את מפקדי ולוחמי צבא הגנה לישראל משטרת ישראל, השב"כ, המוסד, וכל זרועות הביטחון, המודיעין ובטחון-הפנים, בכל מקום שהם. אתם שומרים עלינו יום ולילה, בחירוף נפש, בתחושת שליחות, בנחישות ובמסירות. השם ישמור צאתכם ובואכם מעתה ועד עולם.

"מכאן, משריד בית מקדשנו, אני שולח בשמכם אזרחי ישראל איחולי החלמה לפצועים בגוף ובנפש - המתמודדים יום יום, שעה שעה, עם הצלקות והכאבים, גם כשהם אינם נראים לעין. אני נושא מכאן תפילה לשובם המהיר של חיילנו ואזרחנו השבויים והנעדרים, שמשימת השבתם הביתה עודנה מוטלת על כתפינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר