74 לישראל

הנשיא בברכה לאומה: "רק ביחד נשגשג"

מדינת ישראל חוגגת את עצמאותה, ונשיא המדינה ה-11 שיגר ברכה לאזרחיה, עם השאיפה לאחדות העם: "זכותנו לחיות כאן נעוצה בכך שנחיה בערבות חברתית - ובלב פתוח" (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הנשיא הרצוג בברכתו (צילום: גרגורי באדו)

ישראל חוגגת עצמאות 74: עם סיום יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, במדינה מתחילים לציין את היום בו הכריזו ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן גוריון, על הקמת המדינה, בה' באייר ה'תש"ח.

נשיא המדינה ה-11, יצחק הרצוג, עבורו זהו יום העצמאות הראשון כאזרח מספר אחת, שיגר ברכה לאזרחי ישראל: "לפני 74 שנה, יצאו העיתונים בכותרת המרעישה: 'מדינת ישראל תקום היום!'. רגע ההכרזה אחד היה, אך מפעל ההקמה מתפתח ומתמשך. ברגע אחד הכרזנו וברגעים רבים בנינו ונטענו, קיבוצים ועיירות פיתוח, מושבים וערים, עולמות של תורה, של רוח ושל תרבות, חקלאות צומחת ותעשייה מתקדמת ומתפתחת מערכת בריאות, חינוך, השכלה, לימוד, רווחה, משפט ומה לא. ועוד היד נטועה", פתח הרצוג את ברכתו.

הנשיא חיבר, כתמיד, בין יום העצמאות ליום הזיכרון, שזה עתה הסתיים: "אחיותיי ואחיי, גם ביום חגנו מחויבים אנו לזכור את כל בנינו ובנותינו קורבנות המלחמה והטרור, ששילמו את המחיר הכבד ביותר למען מדינת ישראל. לאורך כל שנות עצמאותנו אנו חיים על החרב ולצערנו קורבנות נוספים נפלו עליה לאחרונה. בזכותם אנחנו יכולים לציין את עצמאותנו בארץ הזאת".

הרצוג התייחס למרקם החיים היחודי במדינת ישראל: "כולנו מכירים ישראלים וישראליות שכל אחד ואחד מהם עשה ועושה מעל ומעבר כדי להפיץ את האור ואת התקווה ואת הערבות ההדדית במדינת ישראל. אלו האנשים שקודם כל דורשים מעצמם ורק אחר כך פונים אל אחרים. והם רבים והם שונים, והם כולם בנותיה ובניה של הארץ הנפלאה הזו. האנשים הללו עושים אותנו אנושיים יותר, אוהבים יותר קשובים יותר, מאוחדים יותר. האנשים הטובים הללו אינם רק מנעימים את חיינו. הם מאפשרים את חיינו. הם מקיימים ומחיים את המדינה יום יום שעה שעה בעשייה שאינה יודעת גבולות בחסד ברחמים ובאמונה".

"אחיותיי ואחיי, זכותנו לחיות ולשגשג כאן בארץ הזאת נעוצה בכך שנפיל את החומות שגבהו בתוכה, החומות שגבהו ביננו, וששוב נראה אחד בשני קודם כל שותפים לבניין, וכך, יחד, נצליח. במחויבות הדדית בערבות חברתית בלב פתוח. ככל שנדע לכבד את ה'אחר' וככל שנדע להדגיש את ה'יחד', צדקת דרכנו ואמונתנו, כלפי פנים, וכלפי חוץ, תצא לאור באופן הברור ביותר. אני מאמין בעם הזה, העם הנפלא הזה, אני מאמין בעתידה המבטיח של המדינה הנפלאה שלנו, ואוהב אותו בכל ליבי", סיים הרצוג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר