סיוע מסתורי - וקטלני

קייב חיסלה גנרלים רוסיים ממודיעין אמריקני

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי וושינגטון העבירה לאוקראינה מידע על תנועתם הצפויה של מפקדים רוסיים, שאח"כ שימש לחיסול 12 מהם • ביידן שוקל עיצומים נוספים על מוסקבה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
טנק רוסי שהופצץ (צילום: רשתות חברתיות; לפי סעיף 27א)

ארצות הברית סיפקה לאוקראינה מידע מודיעיני על תנועת יחידות רוסיות בתוך שטחה ובכך סייעה להרוג 12 גנרלים רוסיים שהיו בחזית, כך דווח הלילה (בין רביעי לחמישי) בעיתון ה'ניו יורק טיימס' בשם גורמים אמריקניים בכירים. ע"פ הדיווח, כשאוקראינה דיווחה לארצות הברית על מספר הגנרלים שחוסלו, "מנתחי המידע הצבאיים נדהמו".

הסיוע המודיעיני שמספקת ארצות הברית לאוקראינה הוא חלק מסל הסיוע של ממשל ביידן לממשל זלנסקי, שהגיע כבר לעשרות מיליארדי דולרים, והוא מתמקד במתן פרטים על מיקומה של המפקדת הניידת של צבא רוסיה בתוך שטחי אוקראינה. לאחר שהמידע הוצלב ע"י המודיעין האוקראיני, בוצעה מתקפת ארטילריה על המפקדה, שחיסלה מספר קצינים רוסים.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע שידבר עם מנהיגי מדינות ה-7G - ארגון המדינות המתועשות הכולל את ארצות הברית, גרמניה, בריטניה, צרפת, קנדה, יפן ואיטליה - לדון בהטלת עיצומים נוספים נגד רוסיה, כמעט חודשיים וחצי לאחר הפלישה לאוקראינה. "אנחנו תמיד פתוחים לעיצומים נוספים. אדבר איתם השבוע על מה אנחנו הולכים לעשות או לא לעשות", אמר ביידן לכתבים.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר