יום העצמאות תשפ"ב

מנהיגי העולם בירכו; ביידן: "חברות קרובה"

נשיא ארה"ב, נשיא גרמניה, נשיאת יוון, ראש ממשלת הודו וראש ממשלת יפן שלחו את ברכותיהם לנשיא יצחק הרצוג, לכבוד יום העצמאות ה-74 לישראל • צפו בברכות (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נשיא ארצות הברית ביידן בברכתו (צילום: מתוך סרטון המנהיגים)

טקס הענקת האותות ל-120 החיילים המצטיינים ברחבת בית הנשיא בירושלים היה הטקס הפותח את חגיגות היום (חמישי) ביום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל. הטקס, שמופק באחריות לשכת הנשיא, מוגדר כחגיגי במיוחד, ולכן מספר מנהיגים ברחבי העולם שלחו את ברכתם לרגל יום העצמאות.

הראשון והבכיר שבהם היה נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שאמר: "לכבוד הוא לי לשלוח את מיטב האיחולים של העם בארצות הברית ליום ההולדת ה-74 של מדינת ישראל. חברות קרובה ורבת שנים בין ארצותינו החלה ברגע שארצות הברית הייתה למדינה הראשונה בעולם שהכירה בישראל כמדינה עצמאית, רק 11 דקות אחרי הקמתה. ב-74 שנים של קידמה ושותפות השגנו הרבה מאוד יחד, החל משיתוף פעולה במחקר מדעי וטכנולוגי פורץ דרך ועד יצירת קשרים יצירת קשרים אזוריים חדשים שיבטיחו את ביטחונה של ישראל. השותפות חיונית לארצות הברית - ואני סבור שגם לישראל. הקשרים בינינו איתנים, ואני גאה לעמוד לצד ישראל - היום, ותמיד. יום עצמאות שמח".

השני היה נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, שבירך: "בשם האזרחים כאן, אני שולח לכם את מיטב האיחולים. מתוך הכרה באשמה ההיסטורית הכבדה על פשעי הנאצים נגד העם היהודי, אנו הגרמנים חשים התרגשות עמוקה מהידידות עם ישראל, על האמון הייחודי והחדש הזה נהיה אסירי תודה. תהנו מהחגיגות שלכם ומזל טוב".

בנוסף בירכו גם נשיאת יוון קתרינה סקלארופולו, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וראש ממשלת יפן פומיו קישידה. מודי פתח את דבריו במילה העברית "שלום" והוסיף: "בשם הממשלה והעם בהודו, אני מעביר את איחוליי החמים לכל ידידינו בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר