מסלול המחבלים בעיר החרדית

הריצה לשביל והעימות בכניסה: מסע הטרור שלב אחר שלב

מצוידים בגרזנים טבחו שני מחבלים ברחוב 'אבן גבירול', משם חמקו בין בניינים והמשיכו במסע הטרור בשביל עוקף 'לונה פארק' - עד שנתקלו במאבטח • הפרטים נחשפים: כך אירע הפיגוע באלעד (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפיגוע באלעד. משמאל: פינוי הנרצחים (צילום: חיים גולדברג ואשר מושקוביץ)

פרטי פיגוע הטרור הרצחני הערב (חמישי), בעיר החרדית אלעד, נחשפים: שני המחבלים, שמצוד אחריהם עדיין מתנהל, הגיעו תחילה אל רחוב אבן גבירול - רחוב מרכזי בעיר - ובו פתחו במסע הטבח שלהם.

היה זה מעט לאחר השעה שמונה וחצי בערב. ברחוב אבן גבירול החלו המחבלים לדקור אנשים. משם המחבלים ירדו במדרגות המוביליות בין הבניינים, והגיעו לשביל סובב לונה פארק, שם הם המשיכו לדקור עוברי אורח.

מהשביל הסמוך ללונה פארק המשיכו המחבלים לפתח הכניסה אל הלונה פארק, שם לפי העדויות, נתקלו במאבטח במקום והחלו להתעמת איתו - וברחו. בשעת הפיגוע נכחו מספר מבלים במקום, אך לא רבים.

המחבל התעמת עם המאבטח בכניסה. זירת הלונה פארק (צילום: חיים גולדברג, 'כיכר השבת')

במהלך הפיגוע המחריד נרצחו שלושה יהודים על קידוש השם. פצועים נוספים מאושפזים בבתי החולים בדרגות שונות, בהם כמה במצב קשה.

מחקירה ראשונה של המשטרה עולה כי המחבלים היו חמושים בגרזנים בלבד, ולא בנשק חם.

פותחים את הלב לעשרת יתומי אלעד - כנסו לסייע>>

מרדכי חכמון, עד ראייה לפיגוע, סיפר בשיחה עם 'כיכר השבת': "היינו בבית מדרש וצעקו מחבל. יצאנו החוצה כדי לנסות לתפוס אותו, אבל הוא הקדים והצליח לברוח, תוך כדי שהוא הורג אנשים ופוצע עוד ארבעה חמישה בני אדם". לדבריו, לכוחות הביטחון לקח זמן להגיע, ואף אחד המאבטחים שנכח במקום חשש לירות במחבלים.

איציק אדרי מנהל השיטור העירוני באלעד (צילום: איציק אוחנה)

בעיריית אלעד קראו לתושבים הערב להישאר ולהסתגר בבתים. בישיבות המקומיות כינסו את הבחורים ובחלק מהם נערך רישום לוודא כי כולם נמצאים במקום. בשיחה עם 'כיכר השבת', קרא ראש העיר ישראל פרוש שלא להפיץ תיעודים מיותרים וקשים, וחזר על קריאתו לתושבים להישאר בבתים.

רבה של אלעד, הרב מרדכי מלכא, אמר הערב: "חובה על כל אחד להיות זהיר ונזהר לשמור על בני ביתו לא לצאת לרחובות מתוך סקרנות כי העת הזאת מידת הדין מתוחה מאד ועלינו רק לעשות חשבון הנפש ולהתפלל לבורא עולם על כל אלה שנפצעו שהקב"ה ישלח להם רפואה שלמה ושיבטל מעל כלל ישראל כל גזירות קשות ורעות אמן". זעק רב העיר בבכי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר