המצוד אחר המחבלים

המפכ"ל: "המחבלים כחיות פצועות; ינסו לבצע פיגוע נוסף"

המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, נמשך הבוקר; המפכ"ל, תדרך את הלוחמים שיצאו לחיפושים והתריע כי הם אולי ינסו לבצע פיגוע נוסף; ומה כתב אחד המחבלים בצוואה? • תיעוד (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

הטבח באלעד: המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע המחריד באלעד, נמשך גם הבוקר (ראשון) 60 שעות לאחר הפיגוע ועדיין כוחות הביטחון לא שמו את ידם על המרצחים השפלים.

הבוקר, שוחח המפכ"ל קובי שבתאי עם עשרות השוטרים והלוחמים שהתייצבו בחפ"ק המשטרה המנהל את המצוד אחר המחבלים, רגע לפני יציאתם לשטח והצטרפותם לפעילות המשטרה בסריקות וחיפושים אחר המחבלים.

"אנחנו בסך הכל בכיוון", אמר המפכ"ל לשוטרים, "אנחנו יוצאים מתוך נקודת מוצא שהמחבלים עדיין נמצאים בשטח ואנחנו מפעילים את כל הכלים ואת כל היכולות שיש לנו, גם בשיתוף פעולה עם הצבא, גם עם השב"כ".

פותחים את הלב לעשרת יתומי אלעד - כנסו לסייע>>

הוא ביקש מהלוחמים, "לשמור על ערנות, על חידוד, לא עובדים בנפרד - מדובר בחיות פצועות כרגע, הם הרבה זמן בלי אוכל בלי מים, וסביר להניח שהם יעשו מה שהם יכולים על מנת או לעשות פיגוע אחרון של התאבדות ולגמור את זה בצורה כזו או אחרת מבחינתם או שינסו לצעוד וינסו לנצל איזו נקודת תורפה אצלנו.

"הם כל הזמן שומעים את המוסקים, ושומעים את הכוחות, רואים, הם נמצאים במצב של התגוננות, לכן כולם חייבים להיות מחודדים, דרוכים, מוכנים מבחינה מבצעית לכל תגובה".

בתוך כך, יוסי יהושע מדווח ב-ynet כי אמנם שני המחבלים - סובחי אבו שקיר ואסעד ריפאעי, לא מזוהים עם אחד מארגוני הטרור, אך בחקירה התגלה כי אחד מהם השאיר צוואה, ממנה עולה כי הסיבה לפיגוע היא הפגיעה בהר הבית.

בסוף השבוע הותר לפרסום כי אחד הנרצחים בפיגוע, אורן בן יפתח הי"ד, הסיע ביום חמישי בערב את שני המחבלים - תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין, לאלעד, ככל-הנראה מבלי שידע כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים.

הם רצחו את בן יפתח ראשון, ברחוב אבן גבירול ולאחר מכן רצו לעבר האמפי-פארק העירוני, שם רצחו את בועז גול ויונתן חבקוק הי"ד, ופצעו שלושה בני אדם נוספים - שי בן אילנה, שמעון בן גמלא וחיים בן שרה, לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר