חג השבועות

פינתו של הרב יעקב גלויברמן: תּוֹרָה מְשֻׁלֶּשֶׁת לְעַם מְשֻׁלָּש

ששלוש תכונות עיקריות, הביאו את העם היהודי, לקבל את התורה לבשלות שיא – אהבה, אחדות ושלום. במילים פשוטות, שכדי לקבל את התורה בהר סיני, היה צורך באחדות (יהדות)

הרב יעקב גלויברמן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חג השבועות' נקרא גם בשם 'חג הביכורים' ו'חג הקציר'. כאשר עם ישראל קבלו את התורה, במעמד הגדול בהיסטוריה שהתרחש בהר סיני לקראת מתן תורה, חז"ל מספרים שנוצרה שם הרמוניה של אהבה, שלום, ואחדות מוחלטת בעם ישראל, כאשר אמר אלוקים: "ויחן שם ישראל נגד ההר", רש"י כותב: "ויחן - כאיש אחד בלב אחד".

המדרש אומר, שמכיוון שהתורה כולה באה להשכין שלום בין העליונים ובין התחתונים, נתן ה' את התורה לאומה שהיא אוהבת ושוחרת שלום.

חז"ל מציינים, כי את התורה המשולשת (תורה, נביאים, כתובים), נתן אלוקים לעם משולש - כוהנים, לויים וישראלים, בחודש השלישי למניין החודשים מניסן כפי שסופרת התורה - חודש סיון, באמצעות משה רבנו שהיה השלישי מבין ילדיהם של עמרם ויוכבד - מרים, אהרון ומשה. לא בכדי המספר שלוש הוא כה דומיננטי במסורת ישראל. מעבר למה שמנינו קודם יש את שלושת אבות האומה – אברהם, יצחק ויעקב, ועוד אלמנטים נוספים ששזורים סביב המספר שלוש, שלושה רגלים ועוד.

חשוב שנזכור ששלוש תכונות עיקריות, הביאו את העם היהודי, לקבל את התורה לבשלות שיא – אהבה, אחדות ושלום. במילים פשוטות, שכדי לקבל את התורה בהר סיני, היה צורך באחדות, והשכנת שלום בין כל חלקי העם ובין איש לרעהו.

ב"אהבת ישראל" יש שלושה רבדים: הבעל שם טוב זצ"ל אמר, שיש לאהוב גם אנשים פשוטים. תלמידו המגיד ממזריטש זצ"ל אמר: אהבת ישראל – זה לאהוב לא רק יהודי פשוט, אלא אף רשע גמור. ובאותה עוצמה כפי שאוהבים צדיק גמור.

ואילו הרבי בעל התניא מייסד חסידות חב"ד אמר: לאהוב כל יהודי באהבה עוצמתית בלי חשבון, כמו שאתה אוהב את עצמך, בלי לראות חסרונות. אם נשחזר ונתמיד בתכונות אלו, מובטח לנו שקבלת התורה שלנו תיראה אחרת. פנימית יותר וחדורה יותר, בצורה הנכונה למערכות חיינו.

חד וחלק: תּוֹרָה מְבִיאָה לִידֵי מַעֲשִׂים טוֹבִים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר