ההילולא במירון

משפחות ההרוגים: כך אנו רוצות את טקס הזיכרון

ההכנות לקראת ההילולא במירון בל"ג בעומר, שנה אחרי האסון הכבד, בעיצומן. במכתב למשרד הדתות שוטחים כמה מבני משפחות ההרוגים איך הם רוצים שיתקיים טקס הזיכרון השנה בהר (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
רגעי האסון במירון בל"ג בעומר (צילום: David Cohen/Flash90)

פחות משבועיים להילולת רשב"י ולעריכת טקס האזכרה לזכרם של 45 הרוגי האסון, כפי שהודיע משרד הדתות, פנו מספר משפחות שכולות למשרד הדתות ולשר העומד בראשה בדרישה לקיים את האירוע בצורה מותאמת, וללא מעורבות ממלכתית או פוליטית.

במכתב שהגיע ל'כיכר השבת' כותבים בני המשפחות: "כפי ששמענו, הולך להתקיים אירוע זיכרון ליקירינו בל"ג בעומר במירון, ובעקבות זאת אנחנו באות ומבקשות בכל תוקף להתאים את האירוע לאורח חיינו".

עוד נכתב במכתב כי "בתור האלמנות ומשפחות שאיבדו את היקר להן מכל באסון הלאומי הגדול בתולדות המדינה, אנחנו מעוניינות באירוע זיכרון והתעלות, אירוע שאמור להיות קודם כל עילוי נשמה ליקירינו, ולכן העיקר צריך להיות חיזוק, לימוד משניות, אמירת תהילים והתעוררות, לצד קטעי שירה ונגינה".

"היינו רוצות שיזמינו רב המקובל על כולם (כמו המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן) שימסור לנו דברי חיזוק ולהקדיש זמן ארוך של לפחות 25 דקות ללימוד משניות ולאמירת קדיש ותהילים, וכן חשוב לנו לא להזמין לאירוע אנשים הפוגעים ברגשותינו, כגון אנשי ציבור ופוליטיקאים".

יצויין כי במכתב עולה דרישה מצד המשפחות לאפשר זמן פרטי וסגור בתוך תיון רשב"י, על מנת לשפוך את צקון לחשם ביום השנה הראשון לאסון הנורא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר