יחסל את סינוואר?

בנט הכריז: "אנו בפתח שלב חדש במלחמה בטרור"

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בישיבת הממשלה ללכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע בעיר החרדית אלע ושיגר איום לראש חמאס סינוואר. "אי אפשר להסית ולנוח" (פוליטי, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט בישיבת הממשלה, היום (צילום: חיים צח לעמ)

בצל אירועי הטרור ושעה קלה לאחר לכידת המחבלים מהפיגוע באלעד, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס במהלך ישיבת הממשלה לאירועים האחרונים. "בפתח דבריי אני רוצה להזכיר את נרצחי הפיגוע האכזרי, המזעזע, באלעד: את אורן בן יפתח, יונתן חבקוק ובועז גול זכרם לברכה, ובשם שרי הממשלה אני מבקש למסור את תנחומינו העמוקים למשפחותיהם.

"אמרנו שנשים יד על המחבלים, וכך עשינו. הבוקר, כוחותינו - משטרת ישראל ושב"כ, יחד עם לוחמים מיחידות מגלן, אגוז ומירעול - תפסו את הרוצחים. המחבלים שטופי ההסתה שרצחו בגרזנים ובאכזריות בלתי נתפסת, נלכדו עלובים ליד מחצבה באזור. אני מברך שוב את השב"כ ואת העומד בראשו, את משטרת ישראל והעומד בראשה, כמובן את צה"ל והלוחמים כולם".

עוד אמר כי "תפיסת המחבלים אינה מספיקה כשלעצמה. אנחנו בפתח שלב חדש במלחמה בטרור - אי אפשר להסית ולנוח. אי אפשר לזרוק גפרור ולברוח".

"המשימה העליונה של ממשלת ישראל היא השבת הביטחון האישי לאזרחי ישראל. יש שתי פעולות משמעותיות מאוד, שאנו מקדמים. בראשם - הקמת משמר לאומי. הנחיתי את המל"ל, בתיאום עם משרד הבט"פ, להציג בפני הממשלה תכנית סדורה ומתוקצבת להקמת משמר לאומי-אזרחי, עד סוף החודש".

בהמשך דבריו טען כי "הצורך הדחוף בחיזוק הביטחון האישי של אזרחי ישראל נולד כבר לפני שנה, במהלך "שומר החומות", בעיקר בערים המעורבות, והוא מקבל משנה דחיפות בגל הטרור הנוכחי. פעם אחר פעם, אנחנו רואים את ההבדל הענק בין אירועים בהם נכח אזרח אחראי עם נשק בזירה, לבין כאלה שלא. הצורך גדול במיוחד בערים החרדיות, שם יש פחות נושאי נשק. אנחנו יוצאים לפעולה."

"התכנית תתבסס על כוחות משמר הגבול, יחד עם גיוס של כוחות מיומנים של מתנדבים ומילואים, שיחד יוגדרו משמר לאומי-אזרחי. הם יופעלו באירועי חירום והפרות סדר, וגם בשגרה, ככל שהדבר יתבקש."

עוד אמר בישיבת הממשלה כי "משטרת ישראל יוצאת גם למבצע לטיפול בתופעת השב"חים, השוהים הבלתי-חוקיים בישראל, שהפכה למכת מדינה. תעשייה שלמה התפתחה סביב הברחת, הסעת, העסקת והלנת השב"חים, כמו שראינו באופן מצער גם בפיגוע האחרון, בו נרצח באכזריות הנהג שהסיע את המחבלים."

"בסוף השבוע הנחיתי לרכז מאמץ מבצעי, תשתיתי ומשפטי כנגד מה שאנו מכנים "שלושת המ"מים" - מסיעים, מלינים ומעסיקים. אנחנו נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו - גם בכלים כלכליים, גם בכליאה, החרמת רכבים, קנסות - כל מה שצריך. כל המשרדים נרתמים למאמץ, במיוחד משרד הבט"פ ומשרד המשפטים."

בהמשך 'עקץ' בנט את שותפו לקואליציה מנסור עבאס ואמר כי הוא "מבקש להבהיר כאן שאין, ולא יהיה, שום שיקול פוליטי במה שנוגע למלחמה בטרור. כמובן - כל ההחלטות ביחס להר הבית ולירושלים יתקבלו על ידי ממשלת ישראל, שהיא הריבון בעיר, ללא שום התחשבות בשיקולים זרים. אנחנו ודאי דוחים כל התערבות זרה בהחלטות של ממשלת ישראל."

"כמובן, מדינת ישראל תמשיך לשמור על יחס מכבד לבני כל הדתות בירושלים, כמו שעשינו ונמשיך לעשות. ירושלים המאוחדת היא בירתה של מדינה אחת בלבד - מדינת ישראל."

"על סדר היום של הממשלה הזאת דברים רבים וחשובים: אנחנו ממשיכים לעבוד, לטובת כל אזרחי מדינת ישראל, למרות הרעש והאתגרים הרבים. לפעמים מצפייה באולפנים אפשר לחשוב שפוליטיקה היא משחק, עוד אצבע פה, פחות אצבע שם. זה לא משחק, אלה החיים של כולנו."

בנט הוסיף ואמר כי "הממשלה שלנו חייבת להמשיך לעבוד ולתפקד כדי לטפל במצב הביטחוני, ולא חלילה להציב מול האויב, שעכשיו מרים את ראשו, מדינה מפורקת ומסוכסכת, כפי שהיה לפני שנה."

"הממשלה צריכה להמשיך לתפקד כדי שעסקים שנפגעו בגל האומיקרון יקבלו פיצוי, כדי שההילולה במירון השנה תתקיים בבטחה ולא תסתיים שוב בטרגדיה שהיתה נמנעת, כדי להמשיך להילחם בפשיעה בחברה הערבית ולפתח את הנגב, כדי לסייע לאנשים עם התמכרויות לקבל עזרה. כל אלה דברים שיעלו פה לאישור מיד.,

"כל הדברים שתיארתי, ועוד המון יתקעו ויתקלקלו במצב של בחירות וכאוס. כל מי שיש לו טיפת אחריות לאומית ואזרחית, חייב לפעול בכל כוחו לקיום ושימור של הממשלה הטובה הזאת."

את דבריו סיים ואמר כי "אני מצפה ויודע שכל המפלגות וראשי המפלגות הולכים להירתם לזה, וכבר נרתמו לקיום הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר