הבוקר שאחרי לכידת המחבלים

מחלוקת במערכת הביטחון: תקיפה בעזה או 'מדיניות בידול'

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אתמול, בצל שרשרת הפיגועים הרצחנית • הנושאים העיקריים שעלו היו תגובת נקודתית ביהודה ושומרון, מבצע ממוקד בג'נין ואפשרות למבצע רחב בעזה (ביטחון, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיילים בירושלים, אתמול (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות גל הטרור המתמשך, שזינק בשבועות האחרונים שוב, ובצל הטבח המחריד בחדרה, בו נרצחו על קידוש השם שלושה יהודים, בידי שני מחבלים שב"חים, כינס אמש (בין ראשון לשני) ראש הממשלה נפתלי בנט דיון ביטחוני.

לפי הדיווח ב-Ynet, במהלך הדיון עלו שלושה נושאים עיקריים כתגובה לפיגועי הטרור - תגובת נקודתית ביהודה ושומרון, מבצע ממוקד בג'נין ובחינת אפשרות למהלך רחב-היקף ברצועת עזה.

הדיון ערך שלוש שעות וחצי והשתתפו בו הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמוסד, ראשי אגף מודיעין ומבצעים ושרים בכירים. במהלכו התרחש הפיגוע בשער שכם, שבו דקר מחבל חייל, וכן ניסיון הפיגוע ביישוב תקוע.

במהלך הדיון ניטש ויכוח סביב תגובה בעזה. מחד היו מי שסברו כי יש להמשיך ב"מדיניות ההפרדה" בין יו"ש ובין רצועת עזה, זאת חרף הסתתו של סינוואר, מאידך יש הטוענים כי יש במדיניות זו טעם לפגם בצל הסתתו של סינוואר. בדיון לא התקלבה הכרעה.

יחד עם זאת, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בתום הערכת המצב הביטחונית הוחלט על פתיחת המעברים באזור יהודה ושומרון, לאחר שהוטל סגר בשבוע האחרון על המעברים.

המעברים כאמור יפתחו לעובדים הפלסטינים, למעט תושבי היישוב רומאנה בנפת ג'נין - מקום מגוריהם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד.

עוד הוחלט בתום הערכת המצב כי מעבר ארז יישאר סגור לתנועת תושבי רצועת עזה עד להודעה חדשה.

במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בהמשך השבוע תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר