אושר, שנה אחרי

זה הפיצוי שיקבלו משפחות הנספים במירון

כמעט שנה לאסון מירון תשפ"א, ורק היום אושר הפיצוי המיוחל למשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון הנורא • משפחות בהן היו שני נספים, יקבלו פיצוי כפול • גפני: "טוב מאוחר" (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
45 הנספים (צילום: כיכר השבת)

בעוד פחות משבועיים, עם ישראל יחגוג שוב את יום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי זי"ע, אך למשפחות רבות, יהיה זה יום השנה הראשון, לפטירת יקיריהן באסון מירון הנורא.

אחרי דיונים שנמשכו קרוב לשנה, ועדת הכספים של הכנסת אישרה בדקות האחרונות (שני) באופן סופי את הפיצוי למשפחות הנספים באסון מירון.

על פי מה שאושר, כל משפחה של נפטר תקבל סך של 500 אלף שקלים. משפחה שהיו בה שני נפטרים תקבל סך של מיליון ש"ח.

חברי הוועדה, ויו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר קראו לזרז את התשלום, ולבצעו בהקדם, במינימום בירוקרטיה, וביקשו עדכון בשבוע הבא לעניין מימוש הצעד.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב ואמר: "היה צריך להביא את זה מיד ולא לחכות עד עכשיו, אבל טוב מאוחר מלא כלום. נעקוב ונדאג שכל הכסף יעבור למשפחות כבר בימים הקרובים עוד לפני ל"ג בעומר, בלי בירוקרטיות נוספות ובלי עמלות על הכסף".

ח"כ יעקב אשר אמר כי "מסע ארוך ומייגע הסתיים היום עם אישור מתווה הפיצויים למשפחות הרוגי אסון מירון בוועדת הכספים כדי להקל במעט את סבלן של המשפחות, ואני שמח כי הוא כולל את התיקון שדרשתי לפיו הפיצוי לא יגרע מקצבאות השארים. אני מודה לשרים גדעון סער ובני גנץ על שסייעו לקדם את המתווה למרות התנגדות האוצר. עם זאת, עדיין לא אושר מתווה לפצועי הגוף והנפש הרבים כפי שהיה באסונות לאומיים קודמים, נמשיך לפעול בנושא זה".

כזכור, לפני מספר חודשים, הרב אביגדור חיות, שנפצע באסון ואיבד בו את בנו ידידיה ז"ל ואת תלמידו משה לוי ז"ל, אמר ב'תוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת' כי עד עתה אין שום יחס מהמדינה לאזרחיה שחייהם נפגעו באסון זה: "המדינה מתעלמת מאזרחיה. בהגשת מסקנות הביניים של הוועדה נכתב ש'הם (המדינה; ר"כ) מצטערים בצער המשפחות', אז שאלתי 'איך?'", אמר חיות בכאב.

הרב אביגדור חיות באולפן 'כיכר'

"אין פה קשר לפיצויים - אני לא חושב שמישהו יכול לפצות אותי, ואני גם לא צריך שיפצו אותי. אני רק מבקש שיתנו לי כלים להתמודד". בשלב זה סיפר חיות מה הוא כן קיבל מהמדינה עד עכשיו: "שני הדברים הרשמיים היחידים שקיבלתי מהמדינה זה תעודת פטירה, ללא ציון הסיבה, ומכתב מביטוח לאומי שמודיע לי שמפסיקים לשלם קצבת ילדים על ידידיה".

לפני שחיות דיבר על מתווה הפיצויים, הוא ביקש יחס רשמי מהמדינה, שתזכור את אזרחיה: "אנחנו חייבים לטפל בנו כאן ועכשיו - והמדינה לא נמצאת. אף אחד מהמדינה לא דיבר איתנו. לא בנט, לא לפיד, לא סער. גם מגנץ לא קיבלנו שיחת טלפון", סיפר חיות כמה מבחינת ראשי המדינה הם כלל לא במחשבותיהם.

"גם מש"ס ומיהדות התורה לא דיברו איתנו שום דבר על סיוע מהמדינה. שלחו מכתב יפה, ותו לא. גם את הצעת יעקב אשר אף אחד לא הסביר לנו מה היא אומרת. בפועל מאז האסון, שמונה חודשים, אנחנו מתמודדים עם ההשלכות לבד - ללא סיוע מהמדינה", סיפר.

חיות פנה לראשי הממשלה, נפתלי בנט ויאיר לפיד, ולשריה: "ההרגשה היא שאנחנו אזרחים סוג ב'. אני רוצה שיתייחסו אליי כמו אזרח מן השורה. זה שאני לא מצביע לאותה מפלגה שלך או שאני לא שם כיפה כמוך - לא הופך אותי לאזרח סוג ב'. צריך לפעול לאחדות עם ישראל. תסתכלו לי בעיניים, כשווה בין שווים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר