"חלום לפוצץ את העליון"

ח"כ פינדרוס מגיב לסערה: 'כל הצבועים קופצים, זה מגוחך'

"החלום שלי", אמר ח"כ יצחק פינדרוס, "להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה", כשכוונתו לבית המשפט העליון; הסערה פרצה, וכעת הוא מגיב בלעדית ל'כיכר השבת': "צביעות מצחיקה ומגוחכת" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
התגובה של ח"כ יצחק פינדרוס (צילום: כיכר השבת)

"כשאתה מנהל דיון עם תלמידים ואתה אומר משהו מטאפורי, וכל הצבועים קופצים מהחורים שלהם - זה מגוחך", כך מגיב בצהריים (שני) ח"כ יצחק פינדרוס (דגל התורה) בעקבות הסערה שפרצה במערכת הפוליטית בשל דבריו על בית המשפט העליון.

בהקלטה שפרסם יקי אדמקר ב'וואלה', מתוך פאנל שנערך בליל יום העצמאות בישיבה התיכונית "נהורא", התבטא ח"כ פינדרוס נגד בית המשפט העליון ואמר: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי".

עוד צוטט פינדרוס כאומר שתפקידו של חבר הכנסת הוא "לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה" ו"לא על ידי בית המשפט העליון".

הדברים עוררו סערה ושלל תגובות מהפוליטיקאים, בעיקר אלו משמאל או חברי הממשלה הנוכחית, שגינו את דבריו של פינדרוס.

בשיחה בלעדית עם 'כיכר השבת', הגיב פינדרוס לסערה ואמר: "האמת היא, אני רואה את התגובות, אני משועשע. אני פשוט נזכר שב-2007 הגיעו ניידות משטרה לבית משפט העליון ועצרו את מישאל חשין שאמר שהוא הולך לגדוע את ידו של מי שיגע בבית משפט העליון. אני גם זוכר שהוא היה במעצר עד תום ההליכים בעניין הזה.

"פשוט צביעות מצחיקה ומגוחכת. אני זוכר גם כשלפיד אמר על ביבי, כיו"ר האופוזיציה הוא אמר על ביבי שהוא נוכל, אז כל העולם מחה לו כפיים כי הוא מציל את הדמוקרטיה, אבל כשאני אמרתי את זה על בנט אז כולם כעסו 'אתה מסית'. פשוט עולם מגוחך ומצחיק".

ח"כ פינדרוס בשיחה עם ישי כהן

בפרסום של יקי אדמקר יש הקלטה שלך אומר 'לפוצץ את בית המשפט העליון'...

"אני מציע לך לשמוע את ההקלטה, אני אמרתי ואני אומר גם עכשיו, איך אני רואה את התקדמות מדינת ישראל, האם אני רואה את ההתקדמות של מדינת ישראל על-ידי מינוי שופטים כאלה ואחרים, בעתיד, דיון מטאפורי, אז אמרתי מבחינתי אפשר להוריד את הבניין הזה עם D9.

"מי שלא יודע D9 זה לא חומר נפץ, אולי יש כאלה שלא יודעים עברית... זה טרקטור, עם טרקטור עם מורידים.

"אמרתי, מבחינתי, להקים כולל להקים עוד ישיבה זה הרבה יותר משמעותי מאשר בית משפט העליון ואני לא חושב שהמוסד הזה תורם למדינת ישראל".

אתה חושב שזה השיח שצריך להיות איתנו כאן במערכת הפוליטית? יהיו שיגידו שיהיו מי שיקחו את הדברים שלך ברצינות...

"כשאתה מנהל דיון עם תלמידים ואתה אומר משהו מטאפורי, וכל הצבועים קופצים מהחורים שלהם - זה מגוחך".

התגובות במערכת הפוליטית

יו"ר הכנסת מיקי לוי מיהר להזדעזע ואמר: "אני מגנה בתוקף את דברי ההסתה החמורים של חבר הכנסת. במדינה דמוקרטית יש מקום של כבוד וחשיבות גדולה לבית המשפט העליון והרשות השופטת. חשוב לי להבהיר היום כי הכנסת בראשותי מכבדת את בית המשפט העליון ומתנערת לחלוטין מדברים אלו. עצוב לי שדברים כאלה יוצאים מפיו של חבר בכנסת ישראל".

שר המשפטים גדעון סער הגיב גם הוא ואמר: "החלום של פינדרוס הוא חלום הבלהות של ישראל. לא אתן לך ולשותפיך להזיות מסוכנות אלה את האפשרות לממשן".

שר הביטחון בני גנץ הגיב: "דבריו אינם אופיניים לו. בית המשפט העליון ומערכת המשפט הם עמוד תווך בדמוקרטיה הישראלית. על ח"כ פינדרוס, לחזור בו מהדברים ולהתנצל על דברי ההסתה שלו שפוגעים בלב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית. לא נאפשר שום פגיעה בבית המשפט ונפעל בכל האמצעים מול מי שמבקשים לפגוע בלגיטימיות שלו ובמעמדו".

שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיבה גם היא ואמרה: "האופוזיציה מנסה לחסל את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. היא רוצה לחסל את כל המוסדות שמגנים על הדמוקרטיה שלנו. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. זה הזמן של כל מי שמאמינה ומאמין בעתיד של מדינת ישראל להצטרף אלינו ולמנוע מהם לחזור. מפלגת העבודה מובילה את המאמץ לשימור הממשלה החשובה הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר