הכרטיסים למירון

175 אלף איש - יוכלו להיכנס בל"ג בעומר למירון

כמה כרטיסים חולקו לקהילות? האם ניתן יהיה להיכנס ברגל? מה יעשו הבאים מצפת וכיצד יתמודדו עם הקיצוניים? פרויקטור מירון צביקי טסלר ויועץ התחבורה שלמה רוזנשטיין עונים על כל השאלות (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
צביקי טסלר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

יממה לאחר פתיחת מכירת הכרטיסים לל"ג בעומר במירון, במסגרת ההיערכות המחודשת בעקבת האסון הנורא שאירע בל"ג בעומר בשנה שעברה, בו נספו 45 בני אדם - וכבר למעלה מ-60 אלף כרטיסים נמכרו.

נכון לשעות הצהריים, נמכרו 64,441 כרטיסים - מהם: 46,579 כרטיסים לתחבורה ציבורית; 9,834 כרטיסים לאוטובוסים פרטיים ו-8,028 לרכב פרטי.

פרוייקטור ההילולה ניצב (בדימוס) צביקי טסלר, ויועץ משרד התחבורה למגזר החרדי הרב שלמה רוזנשטיין ערכו תדרוך מיוחד לתקשורת, בשל השאלות הרבות שעלו על מכירת הכרטיסים והסדרי התחבורה למירון.

"הגבלת הקהל הינה בהתאם להמלצה של ועדת החקירה, שקבעה שעלינו לווסת את קהל החוגגים", הסביר הפרויקטור טסלר. "אנחנו יודעים שהצעד הזה מאתגר אותנו ואת החוגגים, הוא יוצר גם לפעמים מצב לא נוח, אך אנו נאלצים למצוא איזון שיאפשר מצד אחד לקהל לחגוג, ומצד שני להיות בטוחים שלא יקרה אסון כבד כפי שקרה לנו בשנה שעברה".

שלמה רוזנשטיין הוסיף ואמר כי "אין לנו השנה שינויים מהותיים מבחינת ההיערכות של משרד התחבורה להילולא במירון. השנה מערכת הזמנת הכרטיסים מראש קיבלה ממשק חדשני שמאפשרת הזמנה באמצעות אלפי עמדות ברחבי הארץ".

הוא הוסיף והבהיר כי "מכירת הכרטיסים תימשך עד יומיים לפני ההילולא. מתחנו את ההילולא לשלושה ימים, כדי שלא נראה פיקים של 80 אלף איש איש ששוהים פתאום על ההר, אלא שכמויות האנשים יהיו תחת פיקוח ושליטה. להבדיל מכל שנה שבה אנחנו רואים אנשים שעומדים בתור כדי לרכוש כרטיס, השנה התמונות הלא נעימות נמנעו מאיתנו".

כמה כרטיסי כניסה אושרו בסך הכול לעשרים וארבע השעות של הילולת ל"ג בעומר?

טסלר: "מתחנו את ההילולא, ובמשך הזמן הזה יוכלו להגיע כ-175.000 כרטיסים, מתוכם הוקצו עד כ-15% עבור קהילות שיש להם זיקה ומסורת להגיע למירון. אפשרנו להם את זה באופן מצומצם ביותר, למרות הביקורת שנשמעת בקרב הציבור".

מדוע פתיחת הכרטיסים התבצעה השנה בצורה מדורגת?

רוזנשטיין: "זה התבצע גם בשנים קודמות כדי לוודא שאנשים שרכשו כרטיס, ישלימו את הרכישה עד אחרי הסליקה, וכדי למנוע מצב ששני אנשים רכשו את אותו כרטיס. אני מאמין שהיום בצהריים ישתחררו יתרת הכרטיסים, אחרי שנוודא שאין תקלות מהרכישות שהתבצעו עד עכשיו. גם בשנים עברו לא נמכרו כל הכרטיסים מייד".

אם יהיו פקקים שיגרמו לעיכובים, איך יחשבו את הארבע שעות?

טסלר: "לקחנו מרווחי ביטחון כדי להימנע מלהגיע למצב הזה, ואם חלילה יווצר מצב שיהיה פחות זמן, החוגגים יצטרכו לעמוד בזמנים, גם אם זה יהיה פחות מארבע שעות".

באשר לתקנות המיוחדות, אמר טסלר כי "התקנות למירון יאושרו כנראה מחר בוועדת הפנים של הכנסת שיאפשרו לנו לבצע פעולות אכיפה".

"אם הציבור יהיה ממושמע ויעמוד בזמנים", הוסיף רוזנשטיין, "לפי ההתנהלות שמחויבת מתוקף ערבות הדדית ומתוקף ועדת החקירה, האירוע יתנהל כמו שצריך. מי שמנהל את האירוע הזה זה הציבור, ולכן אם הוא יחליט להרוג את האירוע, זה מה שיקרה, וזה עלול לגרום לעיכוב אוטובוסים שיעשו דרכם למירון".

טסלר: "אנחנו נערכים גם לחלוקת צמידים, למרות שאנחנו לא רוצים להגיע למצב כזה. על כל אחד להיות מצויד בכרטיס שלו כדי שלא יצטרכו להוריד אותם מההר. מבחינתנו, אם נדרש, אנחנו נעצור את האוטובוסים שיעשו דרכם למירון, במידה שהציבור לא יהיה קשוב, אך זה יעשה כצעד אחרון בלבד".

באשר לאיומי הקיצוניים אמר טסלר כי "אנחנו נערכים לפעולות של האנשים הקיצוניים, וזה כולל קשר רציף עם מי שמוכן להיות בקשר קודם כל כדי לדבר או מה כואב לכל אחד ואחד, מבלי להתפשר על נושא הבטיחות.

"אנחנו נערכים גם לאלו שיבואו למלחמה ולא לחגיגה. לא נאפשר הגעה רגלית שלא באמצעות כרטיסים, ולא נאפשר שום תנועה של רכבים או אוטובוסים שלא מתוך המערכת שלנו".

שאלת 'כיכר השבת': האם יהיו הגבלות על הבאים לעיר צפת?

טסלר: "העיר צפת איננה מוגבלת, ולא צפויה להיסגר. צפוי כן ניטור של המשטרה של הנכנסים לעיר".

רוזנשטיין הוסיף ואמר כי "יש שינוי השנה לאלו שבאים מהעיר צפת, שכל שנה לא היו צריכים להזמין כרטיס מראש, והשנה כן. השקענו קמפיין ייעודי לעיר צפת".

שאלת 'כיכר השבת': האם מתחם בני עקיבא ומתחמי הקהילות בתחתית ההר שמיועדים לקהילות הוגבלו בשעות וכמות של קהל?

טסלר: "אכן אפשרנו לקהילות שונות בעלי זיקה לקיים אירועים פרטיים, אך הכול תחת כללי הכרטיסים הקיימים והגבלה של ארבע שעות. בנוסף, האירועים הפרטיים כפופים להליך רישוי מלא ובמימון פרטי שלהם.

"החסידויות אינן רגילות בהוצאת כלל האישורים, ולכן אני מניח שחלקם יצליחו, ואלו שלא, לא יוכלו לקיים את האירוע אלא להגיע ככל שאר עם ישראל למירון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר