כנס הקיץ של הכנסת

גנץ: נמגר את גל הטרור; סער עוקץ את נתניהו

שר הביטחון בני גנץ מבטיח למגר את גל הטרור וקורא שוב להכנסת החרדים לממשלה; שר המשפטים גדעון סער לעומתו משגר עקיצות ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו (פוליטי, חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
דברי גנץ על צירוף החרדים (צילום: ערוץ כנסת)

בפתח ישיבת סיעת 'כחול לבן' בצהריים (שני) מסר שר הביטחון בני גנץ הצהרה לתקשורת ואמר כי "אנחנו מתמודדים עם טרור המבוסס על שקרים".

גנץ המשיך ואמר כי מדובר ב"טרור שמוזן משנאה והסתה שמייצרות מכונות רצח בלתי אנושיות. מערכת הביטחון, צה"ל, השב"כ והמשטרה פועלים בשיתוף פעולה, בכוחות מלאים ובעוצמה רבה. במודיעין,בהתקפה, בהגנה. בישראל, באיו"ש ובכל מקום שנידרש. גם אתמול סוכל פיגוע בתקוע ולצערי התבצע פיגוע בשער שכם. גם עליהם נגבה מחיר כבד- מהמפגעים, משולחיהם, מהמסיתים ומהסביבה שמעודדת טרור ורצח.

"נגדע את היד שאוחזת בסכין, נשים את ידינו על מי שמפיצים הסתה ועלילות דם בשמה של הדת. אנחנו נמגר את גל הטרור, יקח כמה זמן שיקח, יהיה המחיר שנצטרך לגבות אשר יהיה".

בנוגע למצב הפוליטי אמר גנץ: "בחירות כעת הן חוסר אחריות כלכלית, חברתית וגם ביטחונית ביכולת להמשיך בבניין הכוח. לראשונה מזה שלוש שנים, למערכת הביטחון, ולא רק לה, יש תקציב, אנחנו מתכננים פעולות רב שנתיות, אנחנו מתחילים בחודש המלחמה של צה"ל שיתרגל התקפה והגנה מול האתגרים השונים ואנחנו מובילים רפורמות שעוכבו שנים.

"בחירות יהיו מקל בגלגלי בניין הכוח של מערכת הביטחון. כדי שזה יקרה, מרכיבי הקואליציה צריכים להיות איתנים ומלוכדים. אני מקווה שתימצא הדרך להביא לתמיכה של חברי כנסת מהסיעות החרדיות בממשלה. ובכלל, אם נצליח להוביל ממשלה שיש בה חרדים וערבים, דתיים וחילונים, שמאל וימין – נעשה מעשה גדול עבור החברה הישראלית. כחול לבן תעשה כל מה שניתן בכדי לשמור על היציבות הפוליטית".

העקיצה של סער לנתניהו (צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, אמר בפתח ישיבת סיעתו כי "בכנס הקיץ הזה יקבע אם נמשיך את המציאות של השנה האחרונה של ממשלה מתפקדת וכנסת מחוקקת או חלילה נלך שוב לבחירות. טובת המדינה איננה חזרה למערכות הבחירות, למבוי פוליטי סתום. רוב העם אינו רוצה בכך. טובת המדינה היא המשך העשייה של הממשלה למען אזרחי ישראל. אנחנו מצידנו וככל שהדבר יהיה תלוי בנו נפעל לטובת המדינה".

באשר למתיחות הביטחונית הקשה, אמר סער כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור. משחר לידתה הציונות ומיום הקמתה מדינת ישראל עמדו מול טרור ערבי. מול הטרור צריך לדעת לעמוד ביחד ולא להשתמש בו באופן ציני לצרכים פוליטיים".

הוא עקץ את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואמר כי "פטריוט אמיתי לא מנצל פיגועים נגד בני עמו לצרכים פוליטיים", והמשיך: "ואולם, יש כאלה שפיתחו בזה מיומנות ייחודית ואף שיכללו אותה. הממשלה הנוכחית לא סילקה מגנומטרים מהר הבית, לא שחררה מחבלים ולא מסרה חבלי מולדת. כן התמודדנו ואנחנו מתמודדים באופן חזיתי עם בעיות שהוזנחו שנים רבות כגון: הפקרת המשילות. חוקקנו את חוק עונשי המינימום בעבירת הנשק הבלתי חוקי.

"הבאנו וגם היום אביא חוקים להחזרת המשילות. היום אביא למליאת הכנסת בקריאה ראשונה חוק נוסף בסדרה זאת. חוק שמחמיר את הענישה על רכישת נשק בלתי חוקי וגם מתמודד עם התופעה של ייצור אמל"ח באמצעות חלקי נשק מהותיים, כגון- מכלול, או קנה.

"הדרך הזאת משמשת גם לפשיעה החמורה וגם לפיגועי טרור רצחניים. חלקי הנשק המהותיים מאפשרים ייצור של כלי נשק מאולתרים שמסוכנותם אינה פחותה מכלי נשק תקניים. נגרום לכך שהעיסוק בנשק בלתי חוקי בכל דרך שהיא לא ישתלם. אני מקווה שהפעם האופוזיציה תתעשת ותתמוך בחוק הזה.

"יש לנו ניסיון טוב מהמסר שהעברנו בחקיקת חוק עונשי מינימום בעבירת נשק בלתי חוקי. החוק הזה חילחל לבתי המשפט וכבר מביא להחמרת הענישה. מחר נביא את חוק החיפוש שכבר עבר בקריאה ראשונה – לוועדת החוקה , חוק ומשפט של הכנסת.

"המאמץ הוא לתת למשטרה כלים אפקטיביים להתמודדות עם הפשיעה הגואה והעלאת שיעור הפיענוחים של הפשיעה החמורה בעיקר בחברה הערבית. (20% ממעשי הרצח פוענחו) אנחנו נמשיך בעשיה למען אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר