בגלל הפלישה

מפגינים שפכו "דם" על השגריר הרוסי • צפו

עשרות מפגינים בוורשה התכנסו מסביב לשגריר רוסיה בפולין ותקפו אותו • במחאה על פלישת רוסיה לאוקראינה, כמה אלמונים הטיחו 'דם' מזויף על פניו של השגריר הרוסי (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: 27א)

במהלך יום הניצחון אותו מציינים ברוסיה לציון הניצחון הסובייטי על גרמניה הנאצית, יצא שגריר רוסיה בפולין לאחר שהגיע לבית הקברות לנופלי מלחמת העולם השנייה בוורשה.

עשרות מפגינים, חלקם עטופים בדגלי אוקראינה, התגודדו ליד השגריר הרוסי וצעקו לעברו "פשיסטים". במהלך ההפגנה הגיעו כמה אלמונים ושפכו על השגריר הרוסי נוזל בצבע אדום כסמל לדם שנשפך באוקראינה.

בצוות השגרירות אמרו כי לא השגריר ולא איש מאנשי הצוות לא נפגעו כתוצאה מהתקרית המביכה.

מוקדם יותר היום (שני) בכיכר האדומה במוסקבה התקיים המצעד השנתי לניצחון הסובייטים על גרמניה הנאצית. במהלך המצעד, נאם נשיא רוסיה פוטין - אך בניגוד להערכות המערב, לא הכריז על מלחמה אוקראינה והמשיך לכנות את הפלישה הרוסית כ"מבצע מיוחד".

במהלך נאומו אמר פוטין, כי הוא לא מתחרט על ההחלטה לפלוש לאוקראינה: "היינו צריכים לעשות את זה". עוד טען, כי "קייב ביקשה מהמערב גישה לנשק גרעיני", טענה רוסית שהופרכה מספר פעמים.

עוד טען פוטין, כי אחת הסיבות לפלישה באה בשל השאיפה של אוקראינה לכבוש מחדש את חצי האי קרים אותו רוסיה סיפחה לשטחה בשנת 2014.

בהמשך נאומו התעקש, כי הפלישה לאוקראינה לא הייתה טעות: "היינו צריכים לעשות את זה וזה היה הדבר היחיד הנכון לעשות".

בנאומו פנה לחיילי צבא רוסיה, והמשיך בהשוואה בין הפלישה לאוקראינה לבין מלחמת העולם השניה: "היום אתם נלחמים על אותו הדבר שאבותיכם וסביכם נלחמו עליו".
צפו בקטע
  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר