הישג הפיצוי למשפחות

יעקב אשר: "אין שיתוף פעולה עם הממשלה"

ח"כ יעקב אשר מסכם את המאבק שהוביל לאישור הפיצוי למשפחות הרוגי אסון מירון, מאבק שהסתיים היום בהצלחה ומצהיר: "לא נשב בממשלה הנוכחית, גם לא שת"פ" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

שמונה חודשים מאז יצא למאבק למען משפחות הרוגי אסון מירון הנורא, ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) רשם היום (שני) הישג אישי כאשר המהלך שהוביל הסתיים בהצלחה.

בריאיון ל'כיכר השבת' מסביר ח"כ אשר את שיתוף הפעולה עם שרי הממשלה, בני גנץ וגדעון סער, מדגיש כי אין כל שיתוף פעולה אחר עם הממשלה, מייחל לנפילתה ומסביר מדוע ב'דגל' מעדיפים ממשלה בכנסת הנוכחית ולא בחירות. צפו בראיון המלא

מאבק ארוך שלך והנה היום ההחלטה הסופית, חצי מיליון ש"ח לכל משפחה שאחד מבניה נפטר באסון מירון הנורא

"כן, קודם כל חבל על שנה שהמשפחות היו תלויות בעניין הזה, אבל בסופו של דבר המאבק הזה הצליח. עשרות דיונים, פעמיים הצעת חוק שהגשתי עם חבריי נפלה בוועדת שרים, אבל לא עזבנו את זה, לא נתנו לממשלה לברוח מהעניין הזה ובסופו של דבר התקבלה החלטה: הקימו ועדה, הוועדה קבעה קריטריונים, היה לנו גם שינויים בקריטריונים, אני מוכרח להודות לשר המשפטים שגם שינה את הקריטריון שזה לא יבוא על חשבון קצבת שארים וקצבאות אחרות, הביטוח לאומי ילווה כל משפחה בכדי לוודאות שהקצבה הזו לא תבוא על חשבון קצבאות אחרות שמגיעות להן בכל מקרה בלי קשר לאסון עצמו.

"אין ספק, זו אמירה שבסופו של דבר הייתה צריכה לבוא מוקדם יותר, באה המדינה ואומרת 'היה אסון לאומי, האסון הוא באחריות של המדינה, בלי קשר לעניין המשפטי שעוד יתברר בבית המשפט לאחר מכן, בינתיים קחו את הסיוע הזה כדי שתוכלו לשקם את חייכם".

יגידו לך אחרים, הנה דוגמה ששיתוף פעולה עם גורמים בתוך הממשלה מביא הישגים, גם אם אנחנו באופוזיציה

"זה שאני ג'נטלמן ואני יודע גם להודות לשר המשפטים ושר הביטחון בני גנץ, שבאמת סייעו בחלק האחרון של העניין הזה, זה היה אחרי הרבה מאוד מריבות על הדוכן.

ח"כ יעקב אשר בריאיון לישי כהן

"אתה יודע, אחד הדברים שהכי הכעיסו והכאיבו, זה שעומד השר חמאד עמאר גם בוועדה וגם על בימת הכנסת ומזכיר 'אוטוטו הולכים לסדר את זה' ואחרי חודש כשמזכירים את זה עוד פעם ומעלים את זה שוב, אז הוא בא ואומר 'אנחנו מחכים לוועדת החקירה על אסון מירון. מה הקשר לוועדת החקירה?? פשוט האוצר לא רצה לעשות את זה.

"זה לא שיתוף פעולה, זה לחץ, שהממשלה הבינה - לפחות שני שרים הבינו, שאי אפשר לשחק עם הדם של האנשים האלה, זה לא שיתוף פעולה, לא הבטחתי להם שום הצבעה ולא קיבלו שום הצבעה, שום דיל! פשוט אמת, למה לאסון וורסאיי ידעו לעשות חקיקה נפרדת ולאסון צפית ידעו לשלם, ולאסון מירון לא, כי זה חרדים?".

ועדיין, פרגון של חבר כנסת חרדי לשניים מהשרים הבכירים בממשלה יכול ללמד אותנו משהו על העתיד?

"לא קשור, אני יכול ללמד אותך דבר אחד על העתיד, אני מאחל להם שלא יהיו לממשלה הזו עוד הרבה הזדמנויות לעשות דברים, אבל אם הם יעשו דברים טובים אנחנו נשבח, זו לא פעם ראשונה שהודיתי על דברים כאלה".

אתה רואה את עצמך יושב בממשלה בראשות בני גנץ, יחד עם גדעון סער?

"בהרכב הנוכחי - לא. לא לממשלה שלא כל גוש הימין נמצא בפנים".

וגוש הימין כשבני גנץ ראש הממשלה?

"תראה... למה אתה לא שואל אותי אולי סמוטריץ' יעמוד בראשות הממשלה? גם זה היפותטי, אנחנו נמצאים במצב שהממשלה גוססת, מה שנקרא על סף אקמו, ואנחנו צריכים להפיל אותה ולהרכיב ממשלה אחרת. יש עדיפות ברורה ביותר לכנסת הנוכחית, אם לא תהיה ברירה - נלך לבחירות".

הרכבת ממשלה בכנסת הנוכחית עם תנאי לראשות הממשלה של נתניהו?

"עם תנאי לממשלה בראשות המחנה הלאומי והסכמות כאלה ואחרות שיגיעו כלל המרכיבים שיהיו שם, מה יהיו ההסכמות? מה יהיו הדברים? לא יודע.

"אתה האמנת אז בזמנו שנתניהו יחתום על הסכם עם בני גנץ? גם לא האמנת, אני לא יודע אם זה יקרה עכשיו, וגם הדברים השתנו לגמרי, היום זה לא שתי מפלגות של 32 או 33 ח''כים זה מפלגה עם 8 ח''כים מול גוש של 52".

השאלה אם נתניהו צריך להציע לבני גנץ, אם הוא רואה שהוא לא מצליח להרכיב ממשלה בכנסת הנוכחית, האם הוא צריך להציע לגורם אחר?

"גם אם יש לי משהו להציע, אני לא יציע לו את זה כאן, אני יכול להציע רק דבר אחד: אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ, וכמובן נתניהו והליכוד שהוא עומד בראשו צריך לעשות מאמץ כביר כדי לנסות כן לייצב ממשלה עכשיו.

"כולל להביא את הימנים האבודים, אנשים שהם באמת אנשי ימין, אנשים שלא שנאו דת קודם והיום נמצאים בממשלת שנאה לדת ועקירה לדת, להביא אותם. ואם צריך בשביל זה לוותר על כבוד, לוותר על תפקידים מסויימים, צריך לעשות לחץ".

גם אם צריך לוותר על ראשות הממשלה לשם כך?

"אני אמרתי לך, אני לא נותן כרגע עצות מה צריך לעשות, יש כאן דרישות שצריכות להיות סבירות, מה זה ראשות ממשלה? וודאי שמפלגה עם 34 מנדטים היא מפלגה פוטנציאלית לראשות הממשלה ולא אחד אחר, אבל וודאי ווודאי שדבר אחד לא יכול לקרות: שאנחנו לא נמצה את כל האפשרויות שלנו להקים ממשלה עוד בקדנציה הזו, רק אם לא תהיה ברירה נלך לבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר