ההכנות להילולה, מאחורי הקלעים

חשש ממהומות במירון: "נערכים לאפשרות שהכל יתפוצץ"

תופעת העולים ברגל ללא רכישת כרטיס: במשטרה מעריכים כי יהיו מאות כאלו • חשש כבד מעימותים עם מתפללים, גורם בכיר ל'כיכר השבת': "חושש מתמונות לא נעימות, של עימותים מההילולה" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטרים במירון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

שנה לאסון מירון, שבו נהרגו 45 בני אדם, שהגיעו להתפלל ולשפוך צקון לחש בציונו של התנא רבי שמעון בר יוחאי, וההיערכות במדינה לקראת ההילולה השנה, תשפ"ב, בשיאה.

מכירת הכרטיסים נפתחה ביום ראשון השבוע. למעלה מ-64,441 אזרחים (לפי העדכון האחרון) כבר רכשו כרטיסים לתחבורה הציבורית להילולת ל״ג בעומר ביישוב מירון. מספר רוכשי הכרטיסים מזנק ללא הרף ככל שנוקפות השעות ונוקפים הימים.

אבל יחד עם זאת ישנם רבים המתכוונים להיות השנה בהילולא במירון, אולם אינם רכשו כרטיסים. חלקם במודע, וחלקם מתוך מחשבה שיהיה בסדר. "נצליח להגיע להר גם ללא כרטיס״, אומר אחד מהם ל'כיכר'.

לצד ההיערכות הביטחונית של המשטרה להילולה, שהשנה נעשית ביתר שאת נוכח גל הפיגועים הרצחני ששוטף את הארץ בשבועות ובחודשים האחרונים, במשטרה נערכים גם לתרחיש נוסף, מטריד גם הוא.

התרחיש שממנו חוששים במשטרה הוא, שמאות אנשים שלא רכשו כרטיסים להילולה ינסו להגיע להר מירון ברגל, מצמתים רחוקים, או לחילופין - שיצעדו שעות ביערות כדי להגיע להתפלל בציון במירון - כמו מה שקרה בתקופת הקורונה, שמאות הצליחו להגיע להר למרות כל חסימות המשטרה.

התרחיש הזה, אם וכאשר יתקיים, בהיקפים שונים, עלול ליצור עימותים בין החוגגים לכוחות המשטרה. במשטרה נערכים כאמור לנסות למנוע מאותם אנשים לצעוד ברגל. הערכה היא שמדובר במאות כאלה.

בנוסף, במשטרה נערכים לאפשרות שכל המערך של הסדר התקין והרצוי בציון הרשב"י יקרוס, ובמקום יתפתחו עימותים קשים.

גורם המעורב בפרטים אומר לכיכר השבת: ״מקווים שההילולה תעבור בשקט ובשלום ללא נפגעים, אבל נערכים לאפשרות שהכל יתפוצץ - דבר שיגרום לתמונות לא נעימות של עימותים מההילולה״.

לקראת ההילולה המשטרה נערכת בכוחות גדולים של מג"ב יס"מ וכוחות נוספים לאפשרות שעל ההר לא כל התכנונים של הסדר יעבדו כמתוכנן ובמקום יתפתחו עימותים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר