בעקבות שרשרת הפיגועים

מלחמה בטרור: כניסת בני משפחות מחבלים לארץ - נאסרה

מבצע 'שובר גלים' למיגור קיני הטרור בעיצומו: ימים אחרי הטבח באלעד, מערכת הביטחון שללה את כניסתם של למעלה 1,100 בני משפחות מחבלים לישראל • גורם בכיר: "נגבה מחיר קשה" (חדשות)

חיילים בפעילות מבצעית, השבוע (צילום: דובר צה"ל)

בעקבות שרשרת פיגועי הטרור המחרידים ברחבי הארץ: אפשרות הכניסה לישראל של 1,130 קרובי משפחה של מחבלים שהיו מעורבים בפיגועים בגל הטרור הנוכחי - נשללה היום (שלישי).

גורם בכיר בצה"ל אומר כי צה"ל פועל כדי למנוע אישורים וכניסה לעבודה בישראל גם ממעגלים רחוקים של כל מחבל, מתוך הנחה שהדבר ירתיע אותם מלבצע פיגועים אחרים, וכמו כן יגרום לקרובי המשפחה להזהיר מפני מפגעים.

חומרת הסנקציות נקבעת בהתאם לקרבתו של הנענש למחבל. הגורם בצה"ל מסביר שצה"ל לא ממהר להשתמש בכלי הענישה הקולקטיבית.

"אנחנו מנסים ליצור את המיקוד המיטבי באוכלוסיות כאלה או אחרות", אומר הגורם, "אבל אל מול כמות הפיגועים הגדולה והטרגית בזמן האחרון, הוחלט להשתמש בכלי הזה. ישנם 19 הרוגים - וברשות צה"ל עומדים כלים רבים, והכלי האזרחי הוא אחד מהם".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפי פילוח מחבלים, נאסרה כניסתם של 206 קרובי משפחה של אסעד אלרפאעי ושל צבחי אבו שקיר, תושבי אזור ג'נין שהוציאו לפועל את פיגוע הגרזנים באלעד. כמו כן נאסרה כניסתם של 137 קרובי משפחה של נדיר מרזוק רשיד דאר אחמד, תושב עבוין שביצע פיגוע שפצע שלשום חייל מג"ב בפיגוע בשער שכם.

בנוסף, נאסרו כניסותיהם של מאות קרובים של המחבלים שביצעו את הפיגועים באריאל בני ברק ובתל אביב.

הגורם הבכיר בצה"ל: "כל פלסטיני שחושב לבחור בדרך הטרור יידע שהפיגוע שהוא מבצע יפגע אנושות במשפחתו. מערכת הביטחון פועלת בשילוב זרועות, בכוחות מלאים ובעוצמה רבה. אנחנו נגבה מחיר כבד מהמחבלים מעוזריהם ומהמסיתים לטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר