תרגיל 'מרכבות האש'

בנט: "אנחנו לא מחפשים עימות ולא רוצים עימות"

ראש הממשלה בנט, ושר הביטחון גנץ, השתתפו בתרגיל "מרכבות האש" של צה"ל יחד עם הרמטכ"ל ובכירים; בנט אמר: "צריך לדעת שמדינת ישראל חזקה מסך כל אויבנו" (צבא)

(צילום וידאו: רועי אברהם / לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ; תמונות: עמוס בן גרשום / לע"מ, אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הביטחון, בני גנץ, השתתפו היום (שלישי) בתרגיל "מרכבות האש" של צה"ל, בבסיס הקריה, במעמד הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי, ראש אמ"ץ, ראש אמ"ן ובכירים נוספים.

בתרגיל הוצגו בפני ראש הממשלה ושר הביטחון תרחישי לחימה בכל החזיתות, ונידונה בחינה יסודית ומעמיקה של תפיסת ההפעלה לשם השגת הכרעה וניצחון. עוד נידונו שלושה מאמצים: תמרון רב-מימדי בשטח האויב, מהלומות תקיפות עוצמתיות באש ובסייבר והגנה רב-ממדית.

רה"מ בנט אמר כי "אנחנו יוצאים לדרך בתרגיל, מהארוכים בתולדות צה"ל, "מרכבות האש", שמדמה עימות רב-זירתי בו זמנית, על כל ההשלכות של העניין. ראשית, אני רוצה להודות לשר הביטחון ולרמטכ"ל על תרגיל מאוד משמעותי שיוצא לדרך ויעזור לשדרג את היכולות שלנו, את ההכנות במצב אמת. במקביל, יש פעילות מבצעית נרחבת ומתגברת של צה"ל, כמו שאתם מכירים, וזה גם מאתגר. זה שוב מצב אמת של מדינת ישראל".

בנט הוסיף ואמר כי "אנחנו לא מחפשים עימות ולא רוצים עימות, אבל אנחנו מוכנים לכל תרחיש אם יהיה. האויב ידע שאם הוא יגרור אותנו לעימות - הוא ישלם מחיר כבר מנשוא. הציבור הישראלי צריך לדעת שמדינת ישראל חזקה מסך כל אויבנו גם יחד, ואנחנו תמיד נהיה ערוכים בכל נקודה לעניין הזה".

שר הביטחון, בני גנץ אמר כי "שמירה על ביטחון מדינת ישראל קשורה בשני עוגנים: בהפעלת הכוח, ובבניין הכוח בצורה מתמשכת ורבת שנים. צה"ל יודע לעשות גם את זה וגם את זה. אני מבקש להודות לך, ראש הממשלה, על הביקור ולך, הרמטכ"ל, על הבנייה של התרגיל הזה, שהוא חלק מיכולת בניית הביטחון של מדינת ישראל.

"יש לי ניסיון אישי של בערך 20 שנה בתרגילים מהסוג הזה, מכל מיני זוויות ומכל מיני נקודות מבט ואני יכול לקבוע שהתרגיל הזה עולה על כל קודמיו. הוא עמוק, הוא מתמשך, בכלל הזירות, הוא קורה במפקדות, הוא קורה בשטח, הוא קורה בתיאום עם משרדי הממשלה והוא באמת מאוד משמעותי, וגם על כך אני רוצה להביע הערכה.

"הביקורים של הדרג המדיני בתרגיל הזה הם חשובים והדרג המדיני צריך להחליט דברים, אבל היכולת שלו להחליט דברים קשורה באופן מהותי ומובהק בהבנת האפשר והנדרש. השיתוף שלנו בתרגיל בהקשר הזה באמת מאפשרת לתרגל את זה. תודה רבה הרמטכ"ל על התרגיל, תודה רבה ראש הממשלה על הביקור. השבועות הקרובים ישדרגו את רמת הביטחון של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר