שעות גורליות לקואליציה

ממתינים להחלטת מועצת השורא; בליכוד תקפו בחריפות

מועצת השורא מתכנסת הערב בכפר קאסם לדיון גורלי במטרה להגיע להסכמות לגבי המשך הישארותה של המפלגה בקואליציה; בליכוד תקפו: "עוד שפל היסטורי של בנט" (חדשות, פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט, עבאס ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מועצת השורא מתכנסת הערב (שלישי) בכפר קאסם לדיון גורלי במטרה להגיע להסכמות לגבי המשך הישארותה של המפלגה בקואליציה.

על פי הפרסום ב'חדשות 12', מסתמן כי רע"מ תמשיך את הקפאת חברותה בקואליציה אך לא תפרוש ממנה סופית. בליכוד ממשיכים לאגף את הקואליציה ויעלו מחר הצעת חוק לפיזור הכנסת במטרה להעביר אותה בקריאה טרומית רק אם יהיו בטוחים שנציגי רע"מ לא נמצאים במשכן הכנסת. אם יהיה ספק בנושא, בליכוד יגנזו את ההצעה, כדי לא להגיע למצב שהחוק נופל ונדחה בחצי שנה לפחות. על פי המסתמן, חברי מפלגת רע"מ ימנעו ולא יגיעו להצבעה.

בליכוד תקפו בחריפות וטענו כי "העובדה שעתיד הממשלה הנוכחית תלוי במועצת השורא של האחים המוסלמים היא עוד שפל היסטורי אליו גורר אותנו בנט. ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור".

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, לא נשאר חייב להודעת הליכוד ותקף: "רע"מ מממשת את זכותה הדמוקרטית במדינת ישראל. גם נתניהו המתין להחלטות מועצת השורא כשניהל איתנו משא ומתן להקמת ממשלה. ביבי, אף אחד לא מאמין כבר למסע הדה לגיטימציה שלך"

הליכוד לא שתקה לעבאס, והגיבה: "מעולם לא היינו, ולעולם לא נהיה, תלויים במועצת השורא לקיום ממשלה בהנהגתנו"..

בימינה חוששים מאוד ממקרה שההצבעה לפירוק הכנסת תעבור בטרומית והעבירו את המסר לבכירי רע"מ. החשש נובע מכך שאם החוק יעבור, הוא יונח בוועדת הכנסת, בראשותה יושב ח"כ ניר אורבך, הנחשב חולייה רעועה בקואליציה.

בנוסף, על פי הדיווח, יו"ר המפלגה ח"כ מנסור עבאס, מאמין כי הממשלה סיימה את דרכה, אך למרות זאת לא רוצה להיתפס כמי שגרם לפירוקה. במפלגה יפתחו במשא ומתן מול הקואליציה אותו יוביל ח"כ וואליד טאהא שידוע כבעל עמדות ניציות יותר מהיו"ר עבאס.

מועצת השורא צפויה לקבל החלטה נוספת על פיה חברי מפלגת רע"מ יתנהלו אך ורק אל מול ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, זאת בעקבות הצהרותיו של ראש הממשלה נפתלי בנט בענייני אל-אקצה וירושלים. בשבועות האחרונים, ובשונה מההתנהגות במשברים קודמים, ברע"מ ניתקו מגעים לחלוטין והותירו את שאר מפלגות הקואליציה בערפל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר