"החרש לא נוכל"

העדה החרדית לקראת ל"ג בעומר: "לוטשים עין על מירון"

חברי בית הדין של 'העדה החרדית' יוצאים במכתב מיוחד נגד השלטונות ש"לוטשים עין על הר מירון" ומוחים על "הרס סביבת המקום הקדוש, כולל בתי כנסיות ובתי מדרשות"; ומה דרישתם? (אקטואליה)

שימי שפר | כיכר השבת |
חצר ציון רשב"י (צילום: כיכר השבת)

לאחר מספר ישיבות שנערכו בקרב חברי בית הדין של 'העדה החרדית' אודות שיתוף הפעולה עם הרשויות בקניית כרטיסי הנסיעה, יצאו הערב (שלישי) חברי בית הדין במכתב מיוחד שבו הם קוראים לקיים את ההילולא בקדושה ובצניעות, בהתאם לכללי הזהירות הנדרשים.

במכתב כותבים הרבנים כי "זה זמן רב מאד אשר השלטונות לוטשים עין על הר מירון, מקום מנוחת התנא רשב"י, כדי להפכו לאתר תיירות, במיוחד לקראת ל"ג בעומר, יום ההילולא שבו מתכוונים השלטונות להצר את צעדי החרדים לדבר ה', ע"י הרס סביבת המקום הקדוש, כולל בתי כנסיות ובתי מדרשות כדי לבטל את קדושת המקום, כולל בדרכי הגישה וחניוני המהדרין".

"על כן אנו מוחים בכל תוקף ועוז", כותבים הרבנים ומוסיפים כי "יש לתבוע שאתרא קדישא מירון, כמו גם סדרי ההילולא והנסיעות, יתקיימו בקדושה ובצניעות כפי שהיה מאז ומעולם ולקיים השמחה כאשר היה באמנה כשנים קדמוניות".

לסיום דורשים הרבנים כי "היות שעומדים הרשויות לקיים מופע לזכרם של ההרוגים שאיבדו את חייהם בשנה שעברה, חלילה לעשות זאת ע"י הנהגת מנהג זר, במקום מנהגי ה'יארצייט' הקבועים והנהוגים מדורי דורות".

יצויין כי הלילה מתכוונים קבוצה מאנשי העדה החרדית לצאת לציון רשב"י במירון, על מנת למנוע את הריסת בית המדרש הסמוך לגג הציון, זאת לאחר שהבוקר הרסו הרשויות את 'היכל התורה' הסמוך לציון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר