תיעוד ממחנה הפליטים

חילופי אש בג'נין; עיתונאית 'אל-ג'זירה' נהרגה

כוחות צה"ל נכנסו לפנות בוקר למחנה הפליטים ג'נין, הנחשב למעוז ארגוני הטרור, ונתקלו בחילופי אש כבדים עם מחבלים, במהלכם נהרגה כתבת 'אל-ג'זירה' שירן אבו עאקלה (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' באייר תשפ"ב | 11.05.22
(צילום: לפי סעיף 27א)

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב נכנסו לפנות בוקר (רביעי) למחנה הפליטים ג'נין, הנחשב למעוז ארגוני הטרור, וזאת לאחר שלא נכנסו למקום במשך כשלושה שבועות.

כניסתם למקום, לצורך מעצר מבוקשים, לוותה בחילופי אש כבדים עם מחבלים חמושים.

במהלך חילופי האש, נהרגה עיתונאית של רשת אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, המסקרת במשך יותר מ-20 שנה את התחום. העיתונאית הוותיקה נפגעה לפי הדיווחים בראשה ופונתה לבית החולים שם נקבע מותה.

עדיין לא ידוע מאיזה ירי נפגעה, מאחר ושהתה בקרבת המחבלים היורים ייתכן ונפגעה מהירי של הפלסטינים. ברשת אל-ג'זירה מיהרו להאשים את ישראל בפגיעה בה. "עמיתתנו נהרגה על ידי הצבא הישראלי בזמן שסיקרה את ההסתערות על מחנה הפליטים ג'נין", נכתב בחשבון הטוויטר של הרשת.

בארגון הטרור חמאס הגיבו כי "חיסול כתבת ערוץ אל ג'זירה הוא פשע חדש שמתווסף לסדרת פשעים שמבצעת ישראל, בייחוד נגד התקשורת הפלסטינית".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, האשים גם הוא את ישראל במותה ואמר כי ישראל "אחראית מלאה" למותה של הכתבת.

לפי הדיווחים בעזה, עיתונאי נוסף בשם עלי אל-סמודי נפגע מכדור בגבו, ומצבו יציב.

דובר צה"ל מסר כי "כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בשעות האחרונות במחנה הפליטים ג'נין, בסמוך לכפר בורקין ובמספר מוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון על מנת לעצור חשודים בפעילות טרור.

"במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'נין חשודים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים. הכוח השיב בירי. זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו. נבדקת האפשרות כי נפגעו עיתונאים, ייתכן מירי חמושים פלסטינים. האירוע בבירור".

בעקבות מותה של העיתונאית, ברע"מ החליטו לבטל את מסיבת העיתונאים שנקבעה להבוקר, ובה היו צפויים להודיע על המשך דרכם בקואליציה. מנסור עבאס אמר לאנשיו: "לא נישאר בקואליציה בכל מחיר, הבעיה שלנו - עם ימינה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר