לקראת מפץ ביחסים

דרום קוריאה בחרה נשיא חדש - צפון קוריאה הגיבה בירי

אחרי 5 שנות כהונה של נשיא מתון בדרום קוריאה, בבחירות במדינה הוחלט להחליפו באחר, שרוצה לנקוט במדיניות נוקשה מול צפון קוריאה ומנהיגה הרודן קים ג'ונג און (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיאי דרום וצפון קוריאה (צילום: Shutterstock, 대한민국 대법원)

5 שנות כהונה של נשיא דרום קוריאה המתון מוּן גֶ'ה-אִין, שניסה לצאת בגישה רכה מול יריבתה מצפון - צפון קוריאה, בדרום נבחר נשיא חדש, שהתחייב לנקוט בגישה נוקשה יותר מול צפון קוריאה ומול הרודן קים ג'ונג און.

יון סוק-יאול, הנשיא החדש של דרום קוריאה, אמר השבוע במהלך נאום כניסתו לתפקיד כי הוא מציע לצפון קוריאה לבטל את הנשק הגרעיני שברשותה, זאת בתמורה לשיפור כלכלת הצפון.

בנאומו אמר כי "בעוד שתוכניות הנשק הגרעיני של צפון קוריאה מהוות איום לא רק על הביטחון שלנו ושל צפון מזרח אסיה, אלא גם על העולם כולו - הדלת לדיאלוג תישאר פתוחה כדי שנוכל לפתור בדרכי שלום."

נציין כי נשיאי עבר הציעו לצפון קוריאה הצעות דומות, אך האחרונות סירבו להצעות השונות והתעקשו לשמור על הנשק הגרעיני שברשותם.

בהמשך נאומו, שנערך על פי הדיווחים בתקשורת המקומית בהשתתפות של כ-40 אלף אזרחים, אמר הנשיא החדש: "אם צפון קוריאה באמת תתחיל בתהליך להשלמת פירוקה מגרעין, אנחנו נהיה מוכנים לעבוד עם הקהילה הבינלאומית כדי להציג תוכנית נועזת שתחזק מאוד את כלכלת צפון קוריאה ותשפר את איכות החיים של תושביה".

מנגד, נראה כי בצפון קוריאה לא אהבו במיוחד את בחירת הנשיא החדש, וזמן קצר לפני נאומו פתחו במטח ירי של ניסוי טילים מתקדמים, בהם גם טילים ארוכי טווח.

נשיאה החדש של דרום קוריאה אמר כי לא ישלול להיפגש עם הרודן מהצפון, אך רק בתנאי שפגישה כזו 'תניב תוצאות', זאת בניגוד לפגישות שנערכן בין הנשיא הקודם לקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר