יו"ר שהעניק תעודה למחבל

מי היא מועצת השורא שכולם חיכו למוצא פיה? • סקירה

הניסיון להשוות בין מועצות גדולי וחכמי התורה, לבין מועצת השורא - מגוחך • 'כיכר' עושה סדר, מי החברים במפלגה, לפי מה מכריעים וחלוקת תעודת הוקרה למחבל משוחרר ע"י יו"ר המועצה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מנסור עבאס (צילום: פלאש 90)

אחרי שנגמרו לבנט, לפיד ושאר חברי הממשלה הציפורניים מרוב כסיסות, מועצת השורא נתנה היום (רביעי) ליו"ר רע"מ מנסור עבאס אור ירוק לחזור לפעילות בקואליציה.

רבים ניסו להשוות בין מועצת השורא (בתוכם אפילו הח"כ הדתי יום טוב כלפון), לבין להבדיל מועצת גדולי התורה, וזאת למרות שבעשרות שנים האחרונות, מועצות גדולי וחכמי התורה כלל לא התערבו בנושאים מדיניים, גם ההשוואה שעשו חלק מחברי הקואליציה, ללפני שנה, כאשר נתניהו חיכה למוצא פיו של מרן שר התורה זצוק"ל בנושא הקורונה, היא גם מצחיקה, שכן רבים מחברי הקואליציה שהזדעקו אז על ההמתנה, התבררו כמכחישי קורונה.

אז כדי להבין טוב יותר מי הם חברי מועצת השורא של מפלגת רע"מ, 'כיכר השבת' עושה סדר ומציג את מועצי חברי מועצת השורא.

חברי המועצה מונים 13 חברים ותפקידם לקבוע את מדיניות המפלגה והתנועה, על פי עקרונות השריעה.

יו"ר המועצה הוא השייח' ספוואת פריג'. החלטותיה של המועצה מחייבות את כל חברי מפלגת רע"מ. אידיאולוגיית המועצה מבוססת על דוקטרינה אותה פיתח וביסס השייח' יוסוף אל־קרדאווי הנחשב לאחד מגדולי הפוסקים המוסלמים כיום ומי שהקים את תנועת האחים המוסלמים, פִקְה אל-אַקַלִיַאת - "הלכות המיעוטים", הדוקטרינה מתייחסת לצורת ההתנהלות הנכונה של מיעוטים ערביים במדינות לא ערביות תוך שמירה על חוקי והלכות השריעה.

אז מי אלו חברי מועצת השורא שמשפיעים על רע"מ, שמשפיעה על הממשלה שמשפיעה על כל התנהלות המדינה?

שייח' ספוואת פריג' - יו"ר הארגון

פריג' הוא יו"ר מועצת השורא, שלמעשה קובעת את התנהלותה של מפלגת רע"מ. על פי הפרסום ב'מקור ראשון', לפני 9 שנים, נתן פריג' תעודת הוקרה למחבל משוחרר שהניח מטען בגשר טייבה במטרה לרצוח יהודים.

וזה לא הכל. לאורך השנים האחרונות חברי הכנסת של מפלגת רע"מ עלו לרגל אל משפחות מחבלים ואל מחבלים משוחררים והעניקו להם תעודות הוקרה על פועלם.

כך למשל לפני כמעט 10 שנים, בשנת תשע"ג (2013), עלה מנסור עבאס יחד עם חברי מועצת השורא ובכירים אחרים ברע"מ לאירוע בו חולקו תעודות הוקרה למחבלים המזוהים עם ארגון הטרור חמאס.

בסמוך למנסור עבאס, כך על פי הפרסום של הכתב ישי פרידמן, ישב סאמי יונס, מחבל שרצח חייל צה"ל. כמה שורות ליד עבאס, ישב גם מחבל שניסה להרעיל יושבי בית קפה יהודים.

קשרים לפלג הצפוני וקיצוניות

האחים המוסלמים בארץ התפלגו לשניים בשנת 1996, הפלג הדרומי - תחתיו מפלגת רע"מ. והפלג הצפוני, שהוצא אל מחוץ לחוק על רקע קשריו האדוקים עם חמאס לפני כשש שנים. בין חברי הפלגים קיימים מספר קווים משותפים אם כי הפער האידיאולוגי ביניהם עמוק, בעוד הפלג הדרומי תומך בהשתלבות במדינה בצורה מתאימה בפלג הצפוני מתנגדים לכך בחריפות. כיום גם בפלג הדרומי ישנם קולות המזדהים עם חלקים מדעות הפלג הצפוני.

בארגון אמנם משתדלים לא להתעסק בשאלות הזהות הפלסטינית אך ישנם כמה קווים אדומים גם בעיניהם ובמקומות רבים הם מקיימים פעילות קיצונית, כך לדוגמה הקשרים בין בכירים בארגון לנשיא תורכיה ארדואן וכן ארגונים איסלאמיסטים קיצוניים שממומנים על ידם. בין המקומות המרכזיים בהן מתבטאת הקיצוניות של הארגון בצורה גלויה, נמצא המאבק הפעיל אותו הם מנהלים לשחרור אל-אקצה והפעילות הגלויה לצד פעילים קיצוניים בהר. הארגון מקיים קשרים בנושא גם עם הפלג הצפוני שכאמור, הוצא אל מחוץ לחוק.

גם יו"ר התנועה לשעבר שייח' חמאד אבו דעאבס לא טלית שכולה תכלת ואף השתתף במשט המרמרה שיצא מטורקיה.

במרמרה השתתפו גם פעילים של הפלג הצפוני, ביניהם ראש הפלג שייח' ראאד סאלח שכיום מרצה עונש מאסר בעוון הסתה לטרור. אבו דעאבס גם נעצר בסיום המשט. חברים בארגון עודדו מחבלים וביקרו משפחות של רוצחים טרוריסטים. כיום אידיאולוגיית הארגון לא מתרכזת בנושאים אלו, בארגון שמים כמטרה את העניינים האזרחיים ומאמינים כי דרכם יוכלו בהמשך לבוא להסדרה רבת-טווח כששימת הדגש כיום על הנושאים הפלסטינים לא תועיל במאום, כך לדוגמא אמר מנסור עבאס כשדיבר על האדמות עליהם השתלטו הבדואים בנגב שיהפכו לחוקיות במסגרת ההסכם הקואליציוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר