הקרב על הישרדות הקואליציה

לפיד בעד הישענות על המשותפת ובל"ד: "הסכנה, בן גביר"

ראש הממשלה החליפי ושר בחוץ יאיר לפיד לא שלל הישענות על הרשימה העברית המשותפת, בצל גל פיגועי הטרור, ועל מפלגת בל"ד. לדבריו, "הסכנה הגדולה לישראל, זו ממשלת ביבי בן גביר" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר החוץ לפיד (צילום: Gili Yaari/Flash90)

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, התראיין הערב (רביעי) לעמית סגל בחדשות 12, תקף את מפלגות האופוזיציה, והצהיר כי מעדיף שיתוף פעולה עם מפלגות ערביות כמו בל"ד או המשותפת, כי "הסכנה הכי גדולה לישראל היא ממשלת ביבי ובן גביר".

"ידענו מהיום הראשון שהעובדה שבפעם הראשונה יש מפלגה ערבית בקואליציה יהיה תהליך קשה ויהיה תהליך מורכב", אמר בהתייחסו לשותפות עם מפלגת רע"מ. "ההתנהלות שלי היא לא מול מועצת השורא", הדגיש, "אני מתנהל מול מנסור עבאס, מול ואליד טאהא, מול המפלגה עצמה. היה תהליך ארוך ומייסר אבל בסופו של דבר יש תוצאה טובה".

לדבריו, "יש פה תהליך שבו מדינת ישראל לאט לאט מתרגלת לדבר חדש והוא חשוב מאין כמותו. 20% מתושבי המדינה הם ערבים. יש להם ציבור, יש להם מנהיגי ציבור. אני מנסה להגיע למצב שבו מדינת ישראל מתפקדת לא על בסיס של שנאה, לא על בסיס של גזענות, אלא על בסיס של דו קיום ושיתוף פעולה. זה תהליך מורכב".

לפיד הצהיר כי יעדיף שיתוף פעולה עם בל"ד והמשותפת על פני שיתוף פעולה עם ביבי ובן גביר: "אני חושב שהסכנה הכי גדולה למדינת ישראל זה ממשלת בן גביר-ביבי, מפני שהם מאיימים על הרעיון שישראל היא דמוקרטית. זה כאילו פתאום מוצא חן בעיניהם, הרעיון הזה שלא תהיה פה דמוקרטיה. יש אחד שהורשע בתמיכה בטרור ואחד שיש לו 3 כתבי אישום חמורים והם ינהלו את המדינה".

בהמשך הסביר כי הוא מאמין שהרוטציה עם בנט תתקיים, אך הבהיר כי "היא לא תקרה מעצמה". הוא הסביר: "זה מצריך עבודה פוליטית יום-יומית, קשה, מורכבת. אנחנו יודעים לעשות אותה, אנחנו נמשיך". בנוסף הכחיש כי יש תחרות סמויה בינו לבין בנט בשאלה איזה צד יפרק את הקואליציה.

על המינויים הפוליטיים אמר: "אם הליכוד חושב שנמנה אנשים שלו הוא טועה. נמנה אנשי מרכז. הקונסולית המיועדת בשנגחאי רינאווי זועבי אישה רצינית ומוכשרת".

כצפוי, דבריו עוררו סערה רבה. יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה: "יאיר לפיד אמר בעצמו שלא יישב עם "הזועביז" ותומכי טרור ועכשיו הוא מודה שהוא כורת איתם ברית. אני בניגוד אליהם אוהב את המדינה ופועל למען צה"ל וגם אם לפיד יגיד אלף פעם "בן גביר בן גביר", זה לא יכסה על שיתוף הפעולה שלו עם חברי כנסת שתומכים ברצח חיילים".

הציונות הדתית תקפה בתגובה לדבריו: "מלפיד אין ציפיות. הוא מסמל את השמאל העייף והמבולבל, שאיבד את הדרך היהודית והציונית מחליף בין אויב לאח, מוכר את המדינה היהודית היחידה בעולם לאויביה ומחרים את ח"כ איתמר בן גביר - יהודי ציוני, אוהב ארצו ונאמן לעמו.

"אבל אורבך, שקד, אלקין וחבריהם, שמתמסרים ללפיד ומשתפים איתו פעולה באבסורד הזה מתגלים שוב ושוב כאנשים חסרי עמוד שדרה שמפירים הבטחה אחר הבטחה ומאפשרים מכירת החיסול של מדינת ישראל בשביל התפקיד.

"לעומתם, נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם. עם ישראל ינצח את אויביו ויעמיד מנהיגות יהודית, ציונית ולאומית גאה שתמשיך להצעיד את מדינת ישראל קדימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר