טקס אשכבה לעיתונאית

אבו מאזן: "ישראל אחראית מלאה לרצח, נלך להאג"

אלפי פלסטינים השתתפו הצהריים בטקס האשכבה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו אעקלה, שנהרגה במהלך חילופי ירי בין כוחות צה"ל למחבלים בג'נין. "מסרבים לחקירה משותפת" (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Shir Torem/Flash90)

אלפי פלסטינים השתתפו היום בצהריים (חמישי) בטקס האשכבה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו אעקלה, שנהרגה במהלך חילופי ירי בין כוחות צה"ל למחבלים בג'נין.

בטקס השתתפו בכירים ברשות הפלסטינית, בראשם יו"ר הרשות אבו מאזן, בכירי הנהגה ומנהיגים דתיים מוסלמים ונוצריים. הטקס החל בשיירה צבאית בה הוכנס ארונה של הכתבת למוקטעה כשהיא עטופה בדגל פלסטין, בהמשך, רעולי פנים ירו צרורות באוויר לזכרה, קבורתה תיערך מחר אחר הצהריים במזרח ירושלים.

אבו מאזן נשא דברים במהלך הטקס ותקף בחריפות: "שירין היא שהידית של ירושלים, של האמת. היא סמל לאישה פלסטינית ולאשת תקשורת לוחמת. שירין שילמה בחייה בשביל העם שלה והסוגיות החשובות לו".

יו"ר הרשות טען כי היא אינה העיתונאית הראשונה שנפגעת מאש צה"ל: "הפשע של ההרג של שירין הוא לא הפשע הראשון, עיתונאים ועיתונאיות פלסטינים רבים נהרגו". ולמרות שטרם הסתיים תחקיר האירוע הוא הטיל את האשמה: "אנחנו מטילים על ישראל את האחריות המלאה על הרצח שלה. הפשע הזה לא יכול לעבור ללא השלכות".

כזכור, אמש, במסגרת מבצע 'שובר גלים', כוח דובדבן המונה 15 לוחמים ביצע מעצר של פעיל פלסטיני במרחב ג'נין, הכוח ספג אש כבדה של מאות ואלפי כדורים מחמושים פלסטיניים במקום והגיב בירי מדוד לעבר המקורות.

מתיעודים שיצאו עד כה, נראה כי האירוע הפך לזירת קרב של ממש, שירין ששהתה במקום נפגעה מאש ונהרגה, טרם ברור מקור הירי אך הארגונים הפלסטיניים מיהרו להאשים את ישראל. האירוע ספג גינוי נרחב בעולם ושליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד קרא "לחקירה מיידית ויסודית ותביעת דין וחשבון מהאחראים".

גם שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, הצטרף וציין כי הכתבת שירין אבו עאקלה, היא אזרחית אמריקנית תוך שהוא קורא לערוך "חקירה יסודית של נסיבות מותה ופציעת עיתונאי נוסף".

בצה"ל פתחו בחקירה מיידית של האירוע ואף ביקשו לעשות זאת יחד עם הפלסטינים, אך הם סירבו. אמש, הפתולוג שניתח את גופתה של העיתונאית במכון לרפואה הפלסטיני, הודה כי "אין עדות לכך שהירי בשירין בוצע מטווח קרוב" וציין כי הקליע נחקר במעבדה.

בצה"ל ביקשו לכל הפחות לקבל את הקליע שפגע בעיתונאית על מנת לבצע חקירה פורנזית ולוודא מהיכן הגיע הקליע ואיך פגע בכתבת, אך שוב נתקלו בסירוב.

במהלך הטקס אבו מאזן חזר על כך והדגיש: "אנחנו מסרבים ונסרב לבצע חקירה משותפת עם רשויותיה של ישראל, שכן היא זו שביצעה את הפשע. נגיע במהרה לבית הדין בהאג כדי לחקור את הפושעים".

חילופי יריות במהלך האירוע בג'נין (דובר צה"ל)

בתיעוד שהתפרסם אחר האירוע נראה אחד החמושים מתגאה כי פגע בחייל, לאור העובדה כי אף אחד מהחיילים לא נפגע במהלך הפעילות עולה החשש כי החייל עליו דיבר המחבל הוא הכתבת.

גורם צבאי הודה כי הם עדיין לא יכולים לומר בוודאות כי היא לא נפגעה מאש צה"ל אך טען כי סירובם של הפלסטינים לבצע חקירה משותפת מקשה על הבדיקה. בנוסף, הוא הדגיש כי גם אם נפגעה מאש צה"ל מדובר בטעות וניסיון לפגוע במחבל ולא בפגיעה מכוונת, "גם אם יתברר שצה"ל אשם, לא תהיה התנצלות", הבהיר, "זה לא אירוע ערכי, היא הייתה בלב אש ובטעות נפגעה".

"כבר מיד לאחר האירוע צה"ל הצליח להפריך את הנרטיב הפלסטיני, בשונה מאירועים קודמים בתוך שעה צה"ל הגיב", הסביר, "זה חשוב במאבק על התודעה הבינלאומית, מי שלא רוצה להאמין - ימשיך לא להאמין, אבל מול ארה"ב ושאר המדינות זה חשוב".

בהתייחס לאמירתו של שר התפוצות נחמן שי כי "האמינות של ישראל לא גבוהה באירועים כאלה", אמר: "אנחנו עושים פעולות גם במישור המדיני, העמדה הישראלית כן אמינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר